Gå til innhold

Bilen stopper ved gass

Ranger emnet


kimhe

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt meg en Volvo 245. Lurer på om jeg skal skifte bensipumpe, eller bensinslangen frem til motoren. Bilen har jeg fått startet igjen siden den har stått rolig i 4 mnd. Men når jeg skal gi gass stopper den bare.

Noen som vet hva dette kan være?

 

Er en Volvo 245 90 modell, 2.3 innsprøyting tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så veldig mye peiling på bil med hva er Imm? har lurt på om det kan være noe med fordeleren eller noe tennproblemer eller tankmåleren bak i bagasjerommet...skal sjekke ut litt i morgen.

 

Vil gjerne ha hjelp, og hva jeg muligens kan gjøre ellers med denne bilen? har tenkt litt som vinterbil og trenger noen felger og dekk hvis noen har dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Relet var helt i orden. Når jeg starter bilen går hovedbensinpupma også. Det hører jeg... Når jeg tar ut sikringen til bensinpumpene går bilen fortsatt, da skulle den vel egentlig stoppet når jeg tar ut sikringene? Kan det være slangen som jeg må skifte ut da eller noe annet? Er innsprøyting, 90 modell...hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tror det kan være at den ikke får bensin, kan du skru fra bensin slangen inn på innsugsmanifolden, og se om det kommer bensin der, evt sette på en bensintrykksmåler.. Hadde ett problem med min i fjord, da starta bilen gikk i 2 sek og stoppa av seg selv.. i mitt tilfelle var det luftmasse måleren som var feilen. kosta nærmere 1600.- ny hos bcb.no det går ann å måle motstanden på luftmasse måleren, men husker ikke i hode hvilen pinner og hvilken verdi du skal måle. står i volvo håndboka du får kjøpt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk vakumslanger også, falsk luft kan lage mye problemer.

 

Oppdaget det her om dagen jeg på b230K gikk OK på tomgang, men ga du gass var den ikke noe serlig villig, men vi kom oss nå til AutoParts å fikk ny slange da. vi hadde mistake om hva slags slange det var siden bremsene ble harde som Fa..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn da har jeg fått testet ut litt se.. Først skiftet jeg ut bensinpumpa, hovedpumpa. Dette hjalp ikke, så da fikk jeg tak i en luftmassemåler, gratis..hehe, skiftet denne, da gikk den bedre faktisk, men var fortsatt ikke helt god, gikk veldig dårlig på tomgang nå. SÅ i dag har jeg skiftet bensinslangen fra tankpumpa til hovedpumpa, dette var fort gjort, til og med for en som ikke kan skru.) Da går den bedre, men tennpluggene soter seg igjen så må nok prøve å bytte disse også. Da håper jeg det skal være i orden med den bilen. Ellers kan det jo hende jeg må bytte bensinslangen fra hovedpumpa frem til motoren også da.. går litt sakte fremover men, er gøy og da, i allefall når det er billig og en klarer det selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår