Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Ranger emnet


Leffen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 90 Opel Vectra 2000. Her om dagen begynnte den plutselig å gå på 3 sylindre. Jeg har prøvd pg bytte plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. Uten at det hjalp. Har funnet ut at den ikke går på sylinder nr 2. Men pluggen gnister som bare det. Er det noen som har en idè på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke kunskaper til å skifte dette selv... Har fått pris fra opel nå. De skulle ha 7500,- for jobben.

 

Dette må gjøres iflg Opel:

 

- Av/på monterjing av topplokk, skiftet av topp-pakkning (6,5 timer)

- Nye topplokkbolter (10 stk)

- Slipeset (Hva er det?)

- Oljefilter

- Olje

- Frostveske

- Registerrem (Byttes når de først har det oppe):mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat gjort dette selv... Min gikk også på 3 sylindre og brukte store mengder vann:rolleyes:

 

jeg gjorde det "selv" med goood hjelp av 2 kompiser.

 

Dele priser: regreim --> :250,-

vannpompe :250,-

strekkbolter:400,-

slipeset :300, og noe -->det er alle pakningene du trenger, toppakning eksos og insug, pluss div annet.

 

Er ikke så kjempe problem, hvis du får med deg noen som har gjort det før.. er alltid nosn kjents folk..:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

Har akkurat gjort dette selv... Min gikk også på 3 sylindre og brukte store mengder vann:rolleyes:

 

jeg gjorde det "selv" med goood hjelp av 2 kompiser.

 

Dele priser: regreim --> :250,-

vannpompe :250,-

strekkbolter:400,-

slipeset :300, og noe -->det er alle pakningene du trenger, toppakning eksos og insug, pluss div annet.

 

Er ikke så kjempe problem, hvis du får med deg noen som har gjort det før.. er alltid nosn kjents folk..:)

 

Det var billig, husk på att det ikke bare er å skifte regreima, men stramme hjul å løpehjul oxo. bare topppakningen koster jo 500kr hos opel ink. rab (innkjøpspris)

 

Hvis de skulle ha 7500kr var det billig på er merkeverksted.

 

Regnestykket,

vannpumpe 300kr

olje/filter 400kr

plansliping av toppen 500kr

strekkbolter 400kr

toppakning/slipsett 500kr

regreim strammehjul/løpehjul(3 stk på red topp motoren 800kr

kjøleveske 150

litt over 3000kr i deler.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

 

Det var billig, husk på att det ikke bare er å skifte regreima, men stramme hjul å løpehjul oxo. bare topppakningen koster jo 500kr hos opel ink. rab (innkjøpspris)

 

Hvis de skulle ha 7500kr var det billig på er merkeverksted.

 

Regnestykket,

vannpumpe 300kr

olje/filter 400kr

plansliping av toppen 500kr

strekkbolter 400kr

toppakning/slipsett 500kr

regreim strammehjul/løpehjul(3 stk på red topp motoren 800kr

kjøleveske 150

litt over 3000kr i deler.

 

er bare et strammehjul og ett løpehjul på valig c20xe 150hk (redtop)

siste hjulet du mener kan være vannpumpa?

 

driver å setter i sammen en slik motor nå.

 

og toppakning følger jo med i slipesettet.

tror jeg ga ca. 3-400 kr for hele slipesettet på oslo syl. service.

(er klar over at det blir litt dumt å komme med eget sett på opel)

strekkbolter koster 315kr uten mva på opel.

det blir fort noen kroner ja...

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår