Håkon A Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 er det noen her som vet sikkert hvordan det er med regler for å bruke bilen til en som bor i et annet land her hjemme i norge.. eks, min venn har en onkel i tyskland....hvor lenge kan han bruke bilen i norge hvis han låner den med hjem til norge... hvis dere skjønner..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Personer bosatt i norge får ikke kjøre bil med utenlandske skilter i Norge. Noen overgangsordninger for folk som flytter til norge selvsagt. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Norsk statsborger har ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge. Har hørt flere tilfeller på radioen til onkel blå at folk har blitt anmeldt for dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Originally posted by fastone Norsk statsborger har ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge. Har hørt flere tilfeller på radioen til onkel blå at folk har blitt anmeldt for dette Man har lov hvis eieren av bilen er med, det er i alle fall det jeg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Sto vel noe om detta i den saken vg hadde om bb-anette? Hvis bilen er registrert i utlandet kan den ikke være i norge mer enn 185 dager i året elns. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Originally posted by CrZy_T Sto vel noe om detta i den saken vg hadde om bb-anette? Hvis bilen er registrert i utlandet kan den ikke være i norge mer enn 185 dager i året elns. Det er jo hennes egen bil det. Tråden handlet om om en nordmann kan kjøre bilen til en tysker på ferie i Norge f.eks. Noe han ikke kan.:D Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Originally posted by Dr_S Det er jo hennes egen bil det. Tråden handlet om om en nordmann kan kjøre bilen til en tysker på ferie i Norge f.eks. Noe han ikke kan.:D jepp, men tenkte jeg skulle nevne det. sto oxo det som er sagt før her, at man ikke har lov til å kjøre biler regga i utlandet. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by fcuk Man har lov hvis eieren av bilen er med, det er i alle fall det jeg har hørt. det stemmer. men det blir skikkelig stress hvis eieren ikke er med. i verstefall må du betale avgiftene får å få bilen til norge. Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 En kamerat av meg som er Jamaikansk statsborger, jobba i norge og bodde hos moren sin, men han leide leilighet i sverige samtidig. Og han kjørte svensk bil i norge. Var dette lovlig da? Eller hadde polti bare blitt helt surrete i huet av en sånn forklaring.... Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by candyman En kamerat av meg som er Jamaikansk statsborger, jobba i norge og bodde hos moren sin, men han leide leilighet i sverige samtidig. Og han kjørte svensk bil i norge. Var dette lovlig da? Eller hadde polti bare blitt helt surrete i huet av en sånn forklaring.... Så lenge bilen bare er i norge i 185 dager i året elns er det lovlig. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by candyman En kamerat av meg som er Jamaikansk statsborger, jobba i norge og bodde hos moren sin, men han leide leilighet i sverige samtidig. Og han kjørte svensk bil i norge. Var dette lovlig da? Eller hadde polti bare blitt helt surrete i huet av en sånn forklaring.... En god venn av meg, som både ser norsk ut og snakker rent bokmål, men som er Dansk statsborger bosatt i Tyskland ble stoppet med sin tysk reg. Audi A8 4,2 Q på Thorshov. Pol10 brukte vel 45 min. på å skjønne alt dette, som avslutningskommentar sa min gode venn følgende: "Du, ærlig talt, det at jeg prater bedre norsk enn deg burde du strengt tatt ikke bruke mot meg!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 For å kunne føre en utenlansk bil i norge må du ha personnr. i det gjeldende land. Med andre ord har du ikke lov til å kjøre en utenlansk bil selv om eigeren er med, om polti vet dette er en annen sak:). Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by fcuk "Du, ærlig talt, det at jeg prater bedre norsk enn deg burde du strengt tatt ikke bruke mot meg!" Hehe så bra.... :) Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by candyman En kamerat av meg som er Jamaikansk statsborger, jobba i norge og bodde hos moren sin, men han leide leilighet i sverige samtidig. Og han kjørte svensk bil i norge. Var dette lovlig da? Eller hadde polti bare blitt helt surrete i huet av en sånn forklaring.... En god venn av meg, som både ser norsk ut og snakker rent bokmål, men som er Dansk statsborger bosatt i Tyskland ble stoppet med sin tysk reg. Audi A8 4,2 Q på Thorshov. Pol10 brukte vel 45 min. på å skjønne alt dette, som avslutningskommentar sa min gode venn følgende: "Du, ærlig talt, det at jeg prater bedre norsk enn deg burde du strengt tatt ikke bruke mot meg!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spooz Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Dinside.no har et par artikler om dette. Man har lov å kjøre på utenlandske skilter i 3-4 dager dersom tollvesenet gir deg lov ifbm import. Siter Spooz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg