Gå til innhold

Spørsmål angående luftfilter

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Satte på et Powerfilter på min Neon

845140_39_full.jpg

Men så vet jeg at dette ikke er en idel plassering siden det er rett over eksosmanifoilen...

Har lest at dette er den ideele løsningen (ned foran batteriet)

250154_84_full.jpg

Så lurer jeg på ca hvor stor forskjell dette vil utgjøre?

Er det i det hele tatt noen vits?

 

takk... :)

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det samme selv når jeg kjøpte meg kon filter, endte opp med å flytte bateriet til bagasjerommet, fjerne boksen som bateriet satt i, og montere konfilteret i enden av ett 3" krom rør sett som du får kjøpt på div bildel butikker.

 

Skal du til å montere rør ned forbi batteriet må du ha ett lite smalt rør som igjen skaper en "flaskehals" for luften opp til inntaket på motoren.(skal ikke si sikkert denne påstanden, men det var slik jeg oppfattet det når jeg jobbet med saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har veldig liten lyst til å flytte batteriet til bagasjerommet...

Men har hørt veldig mye bra om ICE-MAN Cool Air System til Chrysler Neon

Sitat Modernperoformance: "The Iceman Cool Air System delivers up to 66% more horsepower than our closest competitor"

Så hvis noen vet billigste måten jeg kan saffe et slikt et på er jeg veldig intressert :)!

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noen fasit på plasseringen av filteret ditt, men det er rimelig åpenlyst at sånn det er nå ikke er gunstig...

 

Hva med å strekke noen rør fra foran i fanger som leder kald luft til filteret.. samt flytte det til høyre for innsuget ditt.. ( Venstre for batteriet)... Hvis det lar seg gjøre fysisk...

1991 BMW 325i

-X-1987 VW Golf II GTI 16V

-X-1992 Audi 90 Coupè quattro 2.8 V6

-X-1997 VW Passat 1,8T

-X-1993 BMW 318is coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
Har egentlig ikke noen fasit på plasseringen av filteret ditt, men det er rimelig åpenlyst at sånn det er nå ikke er gunstig...

 

Hva med å strekke noen rør fra foran i fanger som leder kald luft til filteret.. samt flytte det til høyre for innsuget ditt.. ( Venstre for batteriet)... Hvis det lar seg gjøre fysisk...

 

 

Helt enig her, å ha filteret der du har det nå er nesten verre enn orginalfilteret, 1. Det er ikke så mye klad luft å hente der, 2. Filteret blir mye raskere drittent dvs mindre insug av luft.

 

For å si det sånn, jo kaldere luft den suger inn jo mere luft klarer motoren å suge inn, og jo mere luft jo mere kraft (eller hk om du vil kalle det det), får du ut av filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest AndreMedNeon

Hjelper litt men forskjelden er at den ikke klarer å suge noe ''Kald'' Luft inn, hvis du legger et rør e.l bak til filteret slik at du leder kald luft bak til filteret vil det funke bedre, som sakt når du kjører blir varmen ledet bakover forbi motor ''Mot'' ditt filter, som du ser på orginalt filter er den et innsug vekk fra bakdelen av motoren. Jo kaldere luft jo mere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

----------------------------------------------------------------

 

Nå synes jeg det er på tide vi finner ut noe orntlig løsning for alle oss Neon brukere som gjør at vi kan ha luftfilteret foran i grillen uten å måtte flytte på batteriet..

 

Noen som har mål eller tips til hva slags deler jeg må kjøpe, eventuelt hvem jeg kan kontakte for å få plassert det som på bilde 2?

 

:thanks

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik? Plast eller Alu?

http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/beslag/ventilation/ventillatorerogtilbehoer/flexslanger/flexslangealuminium/

Eller er det bedre med slike silikonrør fra samco? (er dem bøyelige?)

 

Har det noe å si matrial evne på hvor mye luft den leder?

 

jeg er litt sånn tvilende til å bruke metallrør. De leder liksom varme litt for godt. Gummirør, eller silikonrør, vil fungere bedre, og hvis man legger på varmereflekterende materiale utenpå slangen vil man bevare temeraturen på lufta lav lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår