Gå til innhold

bakaksling til dodge dart

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

tror nokk at akslingene som står i dart, chrysler 8,1/4 og 8,3/4 er noe av det korteste du finne orginalt.. men det finnes kit til å flytte på bladfjærene slik at du får litt mer plass da.. ellers må du korte hele akslingen..

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4876558AB&N=700+115&autoview=sku

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir jo litt jobb å korte en aksling.. pluss at det er litt med det ettersom at den ska jo bli rett, og lik på begge sider osv.. men KORT sagt så korter du den med å skjære bort 2 biter, en på hver side av huset, og setter inn noen kortere stikkaksler, kan være lurt å skaffe stikkakslene først slik at du vet hvor mye du skal korte da;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bruker de orginale stikkakslingene og kapper den ved splinesen, og får frest nye splines i enden etter at du har kappet dem.

 

Ikke så vanskelifg som folk skal ha det til det der med aksel korting :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt kan jeg jo men ikke så veldig mye, har bare gått gk mekk og er på andre året nå..

så det går utpå å kappe av en bit på hver side av huset å sveise det sammen igjen? er vel greit med dreiebenk også da for å rette av etter å ha kuttet og for å få det likt?

 

og så noen kortere stikkaksler\eller korte de jeg har, kunne kanskje frest nye splines på jobb.

Eller er det noen firma som driver med sånt?

66 Dodge Dart 2dht

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok best å sette bort jobben hvis du skal ha smalere bakaksling.

Hvis jobben ikke riktig utført, og bakakslingen knekker er resultat stygt for å si det forsiktig.

 

Uni Cardan (23 28 68 10) kan antaglig hjepe deg med bakakslingen, selv om de hovedsaklig driver med mellomakslinger.

 

Riktig metode for å korte ned en bakakseling er å kappe den til riktig bredde,

og så sveise på nye flenser.

 

Det jeg ville ha gjort var å prøvd å få tak i en bakakseling som allerede er

kuttet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår