Gå til innhold

1976 Kadett C C20LET prosjekt - OPPDATERT 13/2

Ranger emnet


Ascona-B

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hva slags følere tenker du på?

Du bytter jo hele ledningsnettet når du bytter motor, eneste som er igjenn er abs følerene ogsånn, og de lar du bare ligge..

 

265 kassa koster fra 4k og oppover

 

 

Jeg har hørt jeg kan bruke det orginale ledningsnettet som ligger der :)

 

Men lurte på en ting, jeg skal bruke x20xev fester , det skal gå bra. men en jeg kjenner, kjenner en som bygger kaddet city med LET og han bruker R25 , han måtte bruke en adapterskive mellomkasse og motor for og få det til og passe???er dette sant`? jeg trodde det var bolt on?

 

jeg må bare få motoren tilbake fra tollvesenet hehe :deng

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt jeg kan bruke det orginale ledningsnettet som ligger der :)

 

Men lurte på en ting, jeg skal bruke x20xev fester , det skal gå bra. men en jeg kjenner, kjenner en som bygger kaddet city med LET og han bruker R25 , han måtte bruke en adapterskive mellomkasse og motor for og få det til og passe???er dette sant`? jeg trodde det var bolt on?

 

jeg må bare få motoren tilbake fra tollvesenet hehe :deng

 

Om han har brukt adapter plate så er det en annen kasse en R25 hvertfall.. Den er bolt on..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det må være det fordi han har godt over 400hk i den, og en r25 skal vel ikke klare så mye NM? Han sier det er en r25, han er fast bestemt på det.,

R 25 passer rett på. er vel heller ei getrag 265 kasse.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x20xev ledningsnett passer ikke på LET, så dette må byttes ut. Festene til x20xev kan du bruke, da blokken er lik utvendig.

 

Det er nok som bambo sier, er nok heller en 265 kasse enn en R25. 265 må du ha adapterplate på. R25 tåler heller ikke 400hk, og er bolt on på LET/XE. Eneste som må gjøres er å bytte nålelager, og forlenge tappen til utløserarmen et par cm ;)

R25 står jo på blant anna C20ne og 20seh, som er samme blokk som LET og XE, og der er det jo ikke noe adapterplate.

 

Men over til en anna ting :D

 

Har fått nytt regdeksel i lexan birthday

 

regdeksel1.JPG

regdeksel2.JPG

1979 Ascona B C20ne Turbo

1983 Pajero 2.3TD

1976 Kadett C C20ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Pent det dekslet ble. lagd selv? eller ebay?

 

Ok har aldrig koblet opp en motor før. Bytte ledningsnett er du sikker?

 

Nå forverra prosjektet seg litt,

 

Jeg trodde jeg kunne bruke det orginale ledningsnettet, kaste nedi motoren, sette inn hjernen til c20let og koble opp Bensinpumpe, ,konstatpluss, tenningsstrøm, jording og så hadde jeg start? Er kansje litt vanskligere en dette?

 

Som sagt har aldrig gjort det før, har null peiling , og spør og skriver mye rart for jeg er usikker og vil ikke gjøre noe feil.

 

Sæther.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du har 2 typer ledningsnett. Det er motor lednings nett og billedningsnett. Og til C20LET motor skal du bruke ledningsnettet som tilhører den motoren, IKKE fra XEV'n.. ledningsnett følger alltid motoren liksom. Så er det bare å koble det sammen med billedningsnettet. Ingen problem i det hele tatt faktisk..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det kan jeg nok klare, men jeg fikk ikke noe med noe ledningsnett?

 

Hva kan jeg gjøre da. Du mener følere og slikt på motoren? koble det riktigt med de ledningene som var der?

 

beklager hvis jeg spør dumt, men som sagt har ikke gjort dette før.

 

Er det disse ledningene til venstre på bildet som går fra motoren inn til hjernen?

 

82b4_12.JPG

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sto det ikke noen kontakter og slikt på dysene, gasspjeld, tomgangsregulator ++++?

 

Du skal ikke koble noe annet enn ett stort stikk til hjernen. Der du skal koble deg til bilen sitt ledningsnett er ett stikk som heter X5, en rund kontakt.

 

Når får du motoren igjen da?

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvet ikke når jeg får motoren , (hvis jeg får den igjen)

 

Men nei var ikke noe ledninger eller noe kontaktstykke, hvor kan jeg få tak i nytt?Hvet du noe?

 

Det hørets veldigt lett ut hvis jeg bare trenger og koble det kontakt stykket inn i hjernen og så start?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår