Volvo240GT Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Jeg har ikke blitt 18 år enda, men jeg har investert i en bruks bil. Det er en 1990 Volvo 240 GLT. Denne bilen har sachs dempere, lesjøfors senkesett, hardere foringer og nye bremser. Derfor syntes jeg det er litt dumt at det bare er en original motor i bilen. Etter som jeg har skjønt er dette en B230F motor siden det er innsprøytning. Så har jeg hørt litt rundt med folk og alle annbefaler meg å bytte til nyere 740/940 motor istedenfor å bygge turbo selv. Så da lurer jeg på hva jeg trenger for å sette inn en 940 motor med turbo? Har lest masse om dette her på forumet men syntes det er forskjelling på hver bil. Noen som kan hjelpe meg? Legger ved noen bilder: Min 240, pappa sin 940: Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kjøp deg en B230FT/FK i svergie:D kjøp den komplett og pass på og få med deg hjernene, ellers er det vell kun eksosen du trenger:) lykke til med turbo prosjekt ellers er det no en fin gofør du har der! Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Takk for det ja. Er det bare motor og hjernene jeg trenger altså? Å eksosen da. Er resten av ledninger osv i orden? Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ja har forstått det slik at du kan bruke det som er i bilen om du har B230F der nå:D må oxo ha dysemotstandane Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 jeg skal jøre det enkelt for deg.. kjøp en ft/fk motor som sagt i sverige KOMPLETT.. så leser du guiden som står på siden jeg poster.. du skal ha fra F motor til FK/FT.. det du må er å lodde inn formotstander til dysene, bygge om fordeleren.. alt står på denne siden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=101600 Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Takk skal dere ha, nå blei alt så mye greiere. Noen tips om hvor jeg kan få tak i motor? Svensk motorbørsen for eksempel? Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 http://www.blocket.se Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 http://www.jb-bildemo.se Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Du må og flytte fordeleren eller "utvide" torpedo veggen din! Også kan det muligens være lurt og flytte dynamoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Men hva må til får å bygge turbo på en b230f? kan da ikke være så vanskelig det vel? toppen skal vel være mottakelig for litt trykk og eller?? 530? Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Du må og flytte fordeleren eller "utvide" torpedo veggen din! Også kan det muligens være lurt og flytte dynamoen! Det er vel ikke lov å massere torpedoen?? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Det ligger MANGE tråder om det også på forumet her, hvor svaret alltid vil være: det lønner seg ikke å bygge turbo på b230f i forhold til å kjøpe ny motor. Søk og du vil finne svar! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Tips til bilen din: Hvite blink på sidene og bak, få på volvologoen i grillen igjen, få svart list på bakruten, vaske og gjøre listene pene. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 eventuelt så kan du bare beholde grillen som den er, men den leppa du har på forntfangern din er beregna for de gamle alu fangera, det sa bare rart ut egentlig, så jeg ville nå bytta den til en nyere leppe.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 hey..pell av den chromelista på bakruta di da, stakk seg litt ut.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.