Morten_A Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 denne poff har bilde av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 denne poff har bilde av? Ja, stemmer. Bilen er rå ja. Sånn farge er bare helt sheriff hvis bilen er lav med fete felger Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 btw, noen som vet om noen oversetter ? WATT-linkkiä betyr watt link. noe mer du lurer på? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hva med de gamle sure amerikanske V8erne du bruker da? (noe offence, jeg liker am. V8 altså :D) Men synes det var en rå bil jeg :D Reodor fornekter seg ingenting. Han driver med 40liters stridsvogn motor:D:D HELT VÆRST... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 om det ikkje var grom motor der så var det vertfall grom farge på motoren da:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ang. den b20 motoren. så er nok det muligens en grom race motor.. fra tidligere race. tror jeg blir litt skeptisk om den er bygg til denne bilen.. sikkert bare en gammal Nyovermalt motor =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 b20 var rått på 60-70 tallet!! og motoren skulle vært rød..mener jeg.. hehe..grom bil da:D Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe :) Reodor F Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)! Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men.... Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden. Og b20 er gromt ja :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)! Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men.... Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden. Og b20 er gromt ja :D Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak. Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 B17? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 b17 er vel renault ja.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 b17 er vel renault ja.. Der tar du feil, det finnes faktisk 240 eksportmodell med B17 motor. Dvs. en B19 med kortere slaglengde. Har for meg at den er 72mm istedet for 80mm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 mener det satt en del b17 i exportmodeller til afrika og søramerika disse hadde også "tropikkylaren" (ekstra fet radiator med mer kjølekapasitet) 3 raders eller noe sånn dukenukem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 hahaha, fy faen så dårlig den bilen må gå da.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak. Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler. Reodor F Du har vell boma litt når su sier at en b17 motor har bedre utgangspunkt en en b20? Og det suten så der det jo bare og porte i vei på b20`n hvis den liksom har for "underdimensjonerte" innsug.\utblås. kanaler? Trodde det var det du mente i denne settningen her jeg, at det er bedre med hydr. ventilløftere en mekaniske! (mulig jeg missforsto?) ---> Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe Reodor F Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg