fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hei, lurer på hvilket luftfilter er best mht til følgende kriterier: - filtreringseffekt - helst tørrfilter (som ikke må oljes) - luftgjennomstrømning - pris - åpent og helst konisk filter Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Det originale. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Raceland har da noen :) Jeg hadde ett slikt før, fungerte helt greit Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Det originale. Blir mye ekstra styr, skal montere turbomotor fra 940 og da står turboen på andre siden enn hva forgasseren gjør på den originale motoren, og det er nok dårlig plass til filterboksen i 240 da. :) Raceland har da noen :) Jeg hadde ett slikt før, fungerte helt greit Er ikke aktuelt med sånne jallafilter uten navn og merke...skal ha noe skikkelig, hvis ikke hadde jeg bare kjøpt noe tilfeldig jeg fant eller trødd en sokk over turboen :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Greenfilter er vel helt ok, ikke jallamerke det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Greenfilter er vel helt ok, ikke jallamerke det. Det kjipe med det er at det må oljes.. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Må de de? Er det ikke bare et rensemiddel de selger visst det skulle begynne å tette seg? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Må de de? Er det ikke bare et rensemiddel de selger visst det skulle begynne å tette seg? Nei..de må oljes, ellers mister de mye av filtreringseffekten, men at de må oljes er jo ikke noe stress da egentlig. :) Noen som vet hvor man kan få prislister på green filter? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg var knall fornøyd med mitt powertech filter, handlet det hos EBC brakes (brakes.no).. Null vedlikehold, god lyden sin og skulle visstnok klare oppmot 500 hk.. Vel verdt 1500,- Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Stålfilter filtrerer omtrent ikke Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg er fornøyd med mitt KN-filter, vertfall.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Apexi filter, kjøpte mitt for litt over 600 - nytt levert på døra :D . Tørrfilter, og i følge den testen på nettet skal det også filtrere godt. Men du må ordne rørbitte selv, eller kjøpe ferdig kobling, angrer på at jeg ikke kjøpte det i samme slengen, da trenger du bare slange å sette på. Koster ca 200 fra samme plassen. Kan gi deg link om du vil ;) Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hei, lurer på hvilket luftfilter er best mht til følgende kriterier:- filtreringseffekt - helst tørrfilter (som ikke må oljes) - luftgjennomstrømning - pris - åpent og helst konisk filter Hvorfor ikke ett filter som må oljes? Du må jo ikke olje det oftere enn du ellers måtte skifte filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Blir mye ekstra styr, skal montere turbomotor fra 940 og da står turboen på andre siden enn hva forgasseren gjør på den originale motoren, og det er nok dårlig plass til filterboksen i 240 da. :) Er ikke aktuelt med sånne jallafilter uten navn og merke...skal ha noe skikkelig, hvis ikke hadde jeg bare kjøpt noe tilfeldig jeg fant eller trødd en sokk over turboen :D Oki, da hadde jeg gått for K&N filter.Bruker det selv på en Hilux og det funker bra.Nå står det "No Oil" på mitt så da regner jeg med at det skal være tørrt. Du får jo slike "Wraps" som du setter over for ekstra støvbeskyttelse. Brukes mye på snøskutere! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Har bestemt meg nå, K&N RE-0810, 690kr. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg