Cossyboy Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Vel, på tide å få igang dette underforumet... Så starter med å legge ut litt bilder av det jeg har bedrevet dagen med... Jobben gikk ut på å få en Mercedes Copue klar for salg... Eiern ville ha den litt renere og blankere. Ble ening om å gi han en såkalt bruktbilshine utvendig, men tror det ble litt ekstra, da jeg er meget kresen på svartlakerte biler, altså liker å ha ting 100% Bilen da jeg fikk den levert i dag tidlig Bilen hadde litt preg av daglig bykjøring gitt, og gir litt inntrykk av hvordan været har vært den siste tida... Etter en times jobb med avfetting, clay, og håndvask og felgrens så fikk jeg da fram noe som ligna en sortfarge.. Felgene ble en del bedre også Problemene dukka også opp etter at bilen ble ren, jammen var det mye swirls på denne bilen... Men dette er bare morro, for her kunne ting bare bli bedre... Etter enda noen timer med jobbing, så fikk jeg da frem et resultat som jeg var tilfredsmed...Og kunden ga uttrykk får at han angra på at bilen alt er solgt... så et lite refleksjonsbilde, obs, tatt føre voks er lagt på Framgangsmåte og produkter: Alt jeg har brukt her er levert av Meguiars 2 runder med m80 speed glaze og w8000 pad med DA-polisher 1 runde med NXT tech wax pålagt med w9000 pad og DA-polisher, tatt av med DA-maskin og microfiber hette 1 final wipe med Detailer Last Touch og microfiberklut og detaljert med endourance high gloss tire gel, samt rutepuss Vel, det var det for denne gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pain193 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Oj! Skal si du kan det du holder på med:) Bilden så jo rett og slett helt ny ut:) Siter "Samme hva det koster. Så lenge det er billig." - Opel Kadett E Cabriolet 93mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 det der ble bare lekkert! fortsatte du bare med samme fremgangsmåte for å fjerne swirls? Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 det der ble bare lekkert!fortsatte du bare med samme fremgangsmåte for å fjerne swirls? Fant bare en kombinasjon mellom produkter og padder som ga meg det resultatet jeg var ute etter. Når dette var i boks så gjorde jeg bare det samme over hele bilen... pain193: takk takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 lyst å lage en liten guide til å fjerne swirls? fadern sliter ekstremt med dette... hehe... tror ikke han er klar over det selv da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hei. Ser du bruker DA-maskin. Erre PC du bruker ? Er den å få i 230volts utgave eller må man kjøpe 115volt saken og en omformer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Maskin lagd av PC på oppdrag av Meguiars, den heter G100A. Finnes ikke i 220v, må brukes med 110v omformer. Har en slik selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 lyst å lage en liten guide til å fjerne swirls? fadern sliter ekstremt med dette... hehe... tror ikke han er klar over det selv da... å fjerne swirls er ingen heksekunst, krever bare rett "verktøy" og riktig fremgangsmåte. Skal se hva som er mulig å få til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Fortell da, hadde vært greit å vite :) Jeg har ektremt mye å lære om lakkbehandling. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en kinesisk gatebarnversjon av n0stra til å ta seg av sånt på sx'n ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hadde litt swirls i lakken min, men etter to runder polering med maskin fra biltema, så var min lakk fin! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Fortell da, hadde vært greit å vite :) Jeg har ektremt mye å lære om lakkbehandling. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en kinesisk gatebarnversjon av n0stra til å ta seg av sånt på sx'n ;) HAHAHA, dagens :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hehe, det må da la seg gjøre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 ble jo drit bra jo, kunne trengt en runde på golfen hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Hvor handler du meguairs produktene? Og hvor har du kjøpt DA'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Produktene handler jeg enten gjennom Nostra, ellers så handler jeg det fra Norsk Prol, som er norges importør av Meguiars proffserien, som jeg storts sett bruker. DA`n kommer fra USA gjennom Nostra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg