Gå til innhold

Hva ville du gjort med 200 000? (Eller 30 kroner?)

Ranger emnet


Magnum_pi

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Feil, stripa er off-topic på forumet

 

sms sendt

 

Men hvis moderatorne syns det er så feil at denne tråden er her, så kan de heller flytte den til stripa enn å stenge/slette den.

 

Hvis du følger med, Så eksisterte ikke stipa for ett år siden da denne tråden startet! Da var det ingenting annet enn bil på forumet......... Flott å la den stå, kreft er kjipt!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
lever hun ennå(siden hun var dødsyk)?

 

jeg synes på en måte at det er litt egoistisk å "tigge" om penger (hvis du ser det i verdensperspektiv) for en behandling som koster 200.000 og gjør at du kan leve litt lenger.

 

 

Hun lever ennå ja :)

 

 

 

No_name_1589145m.jpg

 

Det nærmer seg fire år siden legene konstaterte eggstokkreft stadium 3. For halvannet år siden var kroppen hennes utslitt av cellegiftkurer, og legene sa det ikke var annet de kunne gjøre enn å lindre smertene. Da startet søsteren og en venninne et fond. Målet var å skaffe penger til alternativ behandling.

 

– Vi er overbevist om at den behandlingen har gitt oss ett år ekstra, sier ekteparet.

 

Assisterende overlege ved kvinneklinikken på Ahus, Runar Eraker, er overbevist om at det er Tones livsholdning og unike drive som holder henne i live.

 

Uansett årsak – det går mot nok en jul for Tone-Elisabeth, mot alle odds.

 

– Jeg er ikke redd for å dø, men jeg er redd for ikke å overleve jula. Jeg bare elsker jula. Det har jeg alltid gjort, sier hun.

 

Tone-Elisabeth legger liv og sjel i juleforberedelsene. Det er så mye å gjøre, så mye å glede seg til, så mange hun skal glede. Hun kan ikke dø nå.

 

 

– Det er første jul i eget hus. Tenker dere på at dette kan bli Tone-Elisabets siste jul?

 

Espen rister på hodet.

 

– Jeg har tenkt tanken, sier Tone-Elisabeth.

 

– Men jeg veit ikke... Jeg skal på julebord med jentene 18. januar. Så da må jeg iallfall leve til den 19.! Og da kan jeg like godt få med meg pappas bursdag 26. januar. I februar er det skuddår, og det må jeg jo få med meg, og så er det min bursdag 3. mars, Lotta (søster) har i april, og da er det jo 17. mai, og vi skal snart få båten på vannet...

 

De ser på hverandre og ler godt, før Tone er tilbake i nuet igjen.

 

– Ingen veit hvor lenge de lever. Alle bør tenke tanken: La oss gjøre denne jula til den beste noensinne.

 

 

O liv med din glede - rb.no

 

Kreftsyke Tone-Elisabeth: Gjør denne jula til den beste noensinne! - rb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg HATER kreft!! en mamma skulle gifte seg med døde av kreft.... synes dette her er ufattelig trist og klarer nesten ikke forestille meg hvor hardt mange har det!. Iallefall så sender jeg en sms så fort jeg får penger på kortet!!

 

 

 

hadde jeg bare vært rik og ikke en 17 åring som tjener 85 i timen skulle jeg donert bort 1mill eller 2!

 

takk der sa du det, mista stefar nå i sommerferien som var pga kreft jeg=/ føler med deg der ass.

 

melding sendt. går å sende fler enn 1? sendte 2 serru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arrangerer fakkeltog til ære for kreftsyke Tone-Elisabeth - rb.no

 

 

Et hjerteformet fakkeltog vil i tirsdag kveld dominere utenfor Ahus. Hjertet blir dannet av støttespillerne til kreftsyke Tone-Elisabeth Simonsen for å vise at folk bryr seg.

 

– Vi er voldsomt takknemlige, sier Espen Simonsen, Tone-Elisabeths mann.

 

Enorm støtte

 

Høsten 2006 sto ekteparet fram med sin historie i Romerikes Blad. Siden har de fått tusenvis av støtteerklæringer på sine hjemmesider på internett. Bare den siste måneden har de fått 1.700 meldinger i gjesteboka på nettsiden.

 

Det har skjedd parallelt med at Tone stadig er blitt dårligere av kreften.

 

– Jeg tok henne med hjem helgen for to uker siden. Bare uka etter var hun blitt betydelig svakere. Jeg har ingen voldsom tro på at det skal snu denne gangen, forteller Espen.

 

Orker ikke "fighte"

 

Nå er han takknemlig for at kona verken føler smerte eller redsel for å dø.

 

– Men hun tar ikke lenger i seg næring. Hun orker ikke "fighte" mer, forklarer han.

 

Derfor har støttespillerne nå tatt initiativ til fakkeltoget. Poenget er å vise at de bryr seg. I kveld samles de derfor utenfor sykehuset til ære for Tone-Elisabeth.

 

Espen Simonsen er rørt over aksjonen, og han finner mye trøst i engasjementet.

 

 

Forøvrig er det en egen Facebook-gruppe for Tone her:

Login | Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår