Gå til innhold

Lys i dashbord

Ranger emnet


esopp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problemer, jeg skulle ha fått skiftet ei lyspære i instrumentpanelet på min '92 Toyota Corolla.

Men dette er ikke så enkelt som først antatt.

 

Får ikke ut speedometeret - og kommer ikke til der pærene sitter.

 

Håper noen kan gi tilbakemelding med riktig fremgangsmåte!

 

Takk,

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med samme problem selv. Skal skifte pærene i min søsters AE92 da hele dashen nå er mørklagt.

Har mast på meg i flere måneder nå siden den første pæra slukket.

 

Har prøvd å finne verkstedshåndbøker for denne modellen på nettet men finner ingen. Skal gi beskjed hvis jeg finner ut hvordan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok turen innom Toyota forhandleren, å de opplyste meg om at jeg måtte ta av dekslene (midtkonsoll og rundt instrumentpanelet). Så måtte jeg skru ut speedometeret og koble fra speedometervaieren. Så ta ut speedometeret for så å skifte lyspæren fra baksiden. - Ble dessuten anbefalt å skifte ut alle pærene, slik at det ikke plutselig gikk ei pære senere. Forsto det ikke helt når han sa det til meg, men etter at jeg fant ut hvor mye jobb det egentlig er å skifte disse pærene så forsto jeg det godt! ;-)

 

Men det gikk kjempe fint! :-) Så nå har jeg lys på steder jeg ikke viste det fantes lys.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var sånne pærer ja, men med et grønt plastfilter over.. Skulle (vistnok) dempe lyset litt...

 

Tok ikke bilder av det.. Men det var for det meste skruere som skulle ut når jeg fjernet dekslene.. Og fire stk. rundt selve instrumentpanelet... Annet enn det var det bare å fjerne "klipsen" som gjorde at speedometervaieren satt fast.. :)

Utover det er det bare å skru ut lyspærene.. Enkelt egentlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår