Gå til innhold

Støtdempere..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Støtdempere blir vel litt etter hva du har tenkt å gjøre med bilen senere, for noen er vanlige HD gassdempere ok, mens andre vil ha fullt ut justerbare dempere.

 

En kompis har en 71 Trans Am med Hotchkis senkefjærer foran (klosser bak, jalla - jeg vet), og KYB dempere rundt om. Denne "humper og duver", og virker generelt ikke som demperne er tilpasset fjærene. Sammen med Hotchkis fjærer ville jeg heller hatt noen Bilstein dempere, eller andre mer påkostede merker, eller Hotchkis' egne spesialtunede Bilsteindempere.

 

QA1 justerbare kan være aktuelle, de er billige til å være justerbare, men har hørt om kvalitetsproblemer etter at de ble kjøpt opp og bytta navn (Het HAL før). Jeg har ingen praktisk erfaring med dem selv. Justerbare KONI er vel tilgjengelige for disse bilene? (Stötdemper verkstäden i Sverige ?) Er du laget av penger, kan et sett fulljusterbare fra f.eks Penske være topp, men er trolig overkill av dimensjoner for en gatebil.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel gjerne det du betaler for. Har ikke hørt så veldig mye positivt om Kyb. De er jo vel rimlige også. Gå for Hotckis sine HPS1000 (bilstein) gassdempere, eller koni classic oljedempere (justerbare). Koniene vil vere litt mer stive og støle når de ikke skal vere det.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kjøpt Koni dempere.

Etter å prøvd en del foskjellige dempere på Darten

monterte jeg Koni dempere på på den for ca 15 år siden.

Bilen ble svært mye berdre å kjøre, og demperene er fremdeles like fine.

 

tror jeg går for koni, har snakket men en kar i etterkant av tråden. han har byttet til koni rundt om på trans am"en, og det gjorde susen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår