thklinge Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Se tittel, trenger snart å bytte clutch på gullet mitt. Er det mye jobb? Klarer jeg å få byttet platene uten å ta ned girkassen? Tips og framgangsmåte mottaes med takk! Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwolfie Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 du må nok ha ned girkassa.... har ikke gjort det på denne motoren du har, men pleier å være slik at kassa må ned, eller det hender at du kan få dratt den litt ut og vekk bare, men som oftest lettest og ta den ned, så er den ikke i veien.. husk å sentrere clutchen;) Siter Mvh.. Gunnar - Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil) - Opel astra g 00mod (bruksbil) - Toyota avensis 05 tte stylet - volvo 240 gl 86 (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 På de vanlige F kassene, F16 og F20 kan clutch byttes uten å røre kassa hvertfall. Hva heter kassa i astra Coupe da? F23?? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissLilleUlv Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 På alle astra F slipper du ihvertfall å røre kassa... vet ikke helt åssn det gjøres, men X'en skifta på gyngehesten, og det var visst så lett at det var latterlig :) Men veit ikke åssn det er med astra G... Siter '91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE [x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE [x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80 Ulvehulen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Vel, å gjøre det selv blir stadig mer aktuellt.. Fikk pris på jobben hos Opel Tromsø idag... *trommevirvel*: 13390,-! Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 en del arbeid og er trangt,traversen må ned/løsnes. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hmm.. Et annet verksted hvor jeg vet det er Opel-kompetente folk skulle ha 9900,- så nå har jeg time den 7. nov. Håper den varer så lenge at jeg kan bruke bilen til da... Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Jaok, svinghjulet var sprukket og ødelagt av varmgang så det måtte også byttes når bilen først var i småbiter... 3700,- ekstra så totalt kom regninga på 14.000,-! På den positive siden er clutchen tilbake til det normale igjen. Helt siden jeg kjøpte bilen har den vært grisetung å trykke inn og "tok tak" helt ytterst i pedalvandringen. Nå er den mer jevn og mye mye lettere å trykke inn. Antar det er slik den skal være, men er så lenge siden jeg kjørte en Astra Coupè som bare var gått 90km at jeg husket ikke hvordan den var ny. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg