pressi Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Kjøpte cerwin vega sub v-max 12".. Kjører dynabel forsterker på 1x450 w i 4 ohm. Bruke en lukket kasse på 27 liter. Men det er NULL bass i bilen. BMW e36 coupe. Er så missfornøyd! I bruksanvisningen på suben så skulle den ha 20 liter + volumen av elementet. Så 27 liter er vel bare et par liter for mye, men den spiller ikke i det hele tatt. Noen som har noen gode råd? Hadde cerwin 12" for noen år siden og den spilte jo som bare det, men den hadde 55 liter bassrefleks, men den nye jeg har nå skal jo ikke ha større kasse liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Ta ett søk på "BMW" her på bilstereoforumet så ser du sikkert hvorfor du får lite bass inn i bilen. Se også ett par av prosjektene i E36 som ligger i prosjekt-forumet. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 går portene ut i bagasjen eller opp i hattehylla? hvis de går ut i bagasjen; har du ok bass i bagasjerommet? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 går portene ut i bagasjen eller opp i hattehylla? hvis de går ut i bagasjen; har du ok bass i bagasjerommet?... ingen porter der: Bruke en lukket kasse på 27 liter. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Har du sånn skiluke i baksetet? Sånn at du kan åpne opp på midten der og se inni bagasjen fra baksetet? Hvis du har det, prøv å åpne opp den og snu basskassa mot der. Hvis du ikke har det, prøv uansett å snu basskassa og se om det hjelper på noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Tror ikke lukket kasse er noen god løsning i E36. bassrefleks opp i hattehylla eller inn i skiluken gir langt mer trøkk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pressi Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg har lukket kasse. Vurderer å prøve en kasse på rundt 55 liter med bassrefleks. Har lagt ned baksetene og alt. Ingen bass fra suben, bare noe lav dårlig bass.. Forsterkeren er iallefall stor nok. Kan det ikke hjelpe med større kasse da? Cerwin anbefaler 29 liter med bassrefleks, men vil gjerne prøve 55.. De anbefalte jo 20 liter lukket kasse og det var IKKE bra! Ja, det er "litt" trøkk i bagasjerommet om jeg stikker hodet ned der, men ikke så mye som det burde være. Hadde som sagt en 12" tidligere. Og den spilte 10 ganger bedre. Og det var i en bmw e30 med stålvegg mellom baksetet og bagasjerommet! Synes bare 29 liter høres lite ut med bassrefleks! Hvorfor ikke prøve 55? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Har du testa med annen forsterker? For selv om forsterkeren skal være kraftignok, så kan det være feil med den. Har du justert riktig? Altså gainen opp og bassbust ned, ikke motsatt. Delingen? Er den satt riktig? For om du setter den forlavt, så kreves det MYE effekt for å få noe lyd, og den vill oppfattes som dårlig, siden all slag er borte. Liten lukka kasse skal ikke gi flau lyd, men er den for liten, så kan lyden bli stram. Og om du da deler for lavt, så kan du få de symtonene du nevner. Gjorda det med min Vega124. Men etter å ha funnet riktig justering så fungerte det bra i lukka kasse. (selv om jeg foretrekker porta kasser) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reimers Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 sikker på at du har kobla subben rett? siden den er dobbeltspolet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 må ikke nøle med kasse størrelse tror jeg, når du har bassrefleks. selv bruker jeg 140l men det 15". kanskje 70l? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg