Sæther Racing Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg har Masitaly 17 tum nå med 5*110 men vil ha bredere en 7.5 tum bak. Derfor må jeg ha nye felger:) Hvis noen har lyst og kjøpe disse er det bare og rope;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Skal en bruke slingrebolter mener jeg det er et must at man har en senterring som passer din Omegas 65,1mm senterhull. Du får det nok på uten, men hvor sunt det er for gjengene i navet ditt i lengden er vel diskuterbart. Når det gjelder felger fra VAG, er det verdt å nevne at de fleste 5-bolta VAG med boltsirkel 5x112 har senterhull på 57,1mm. Om du er interessert i noen VAG-felger, er det derfor viktig å vite om disse er utstyrt med senterringer og dermed egentlig har større senterhull. Ellers kan du glemme å få de på. Ihvertfall uten å dreie hullet større. Mine orginale VAG-felger (jeg har Audi) har IKKE senterring, og du hadde dermed ikke fått de på. Er mulig det er vanligere med senterring på en replica RS4-felg. Da er heller mercedes-felger veien å gå da mercedes har senterdiameter på 66,6mm. De passer ihvertall alle rett på. I tillegg så er det vel lettere å finne en mercedes-felg i 10-tomms bredde. Lykke til! Eneste bilen din mangler nå er jo noen feite hjul. 7,5x17 bak på en B med litt plastikk er litt spinkelt. Du burde helst ha gått opp 3 tommer i både bredde og diameter. ;) Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Ok. takk! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Låner tråden din litt jeg, Sæther Racing, da jeg har noen spørsmål om lignende "problemer", og ser dermed ikke nødvendigheten til å starte en ny tråd om det samme emnet. Ser nå på noen felger, som jeg vurderer og ta meg råd til. Disse er 4x98 og jeg har 4x100 på min 2'er Golf. Det jeg da lurer på er: 1: Passer disse felgene på min Golf uten noen problemer om jeg bruker slingrebolter? 2: Noen som vet hva senterhullet er på en Fiat Punto er? Altså om det er mindre eller større enn på en 2'er Golf? For om det er større så er det ikke noe problem, for da kan jeg bare kjøpe senterringer som passer på min bil. Men blir litt verre om det er mindre. Og er også forskjell på senterhullet foran og bak på en 2'er Golf. Takk på forhånd for eventuelle svar:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Ingen som kan svare meg på dette? Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Joda, 4x98 burde funke fint med 4x100 og slingrebolter. Navet på Puntoen er, iflg. http://www.darklight.no/boltesirkel/ 58,1 mm Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 VOLKSWAGEN Golf 2 19E-299 83-91 4-100 38 57,1 B12x1,50 Så da skal det passe finfint med andre ord, tror jeg. Andre bolter riktignok, men det skal vel ikke by på så mange problemer? Takk for svar, og fin link, thklinge:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Senterring som passer på millimetern er et must for å ikke få vibrasjoner og kast. Er dette virkelig så viktig? Jeg har aldri brukt senterringer, og har ikke vært plaga med kast\vibrasjoner på denne bilen eller de andre bilene jeg har hatt Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Var kanonviktig på min bil ihvertfall. Pirket i evigheter for å få hjulet "just right", ellers ble det vibrasjoner og faenskap. Problemet var at jeg hadde audi-felger på en astra G og forskjellen var så liten at den minste senterringen ble litt for stor og ble for det meste bare klemt imellom nav og felg. Uten senterringer ble det mye styr for å få felgen i senter. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Hele pointet med riktig senterring er jo at felgen skal "hvile" på navet og boltene/mutterne kun skal være der for at ikke hjulene skal falle av. Vekten av bilen går jo igjennom felg/hjul og ned i bakken, og med oppsettet ditt, så vil hele bilens vekt ligge på 16 eller 20 10mm bolter i stedet for navet. Ikke så veldig trygt. Hvor mye tror du en 10mm bolt egentlig tåler? Jeg ville ikke kjørt uten riktig forhold mellom nav og felg. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Mange på planeten som kjører rundt uten senterringer. Friksjonen mellom felg og nav er nok det som holder brorparten av vekten, og den friksjonen er ganske betydelig med godt strammede hjulbolter. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 ok, hvordan takler feks hjullager dette over lengere tid? Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Kjører du med kast så er det nok kveld forholdsvis kjapt. Står hjulet i senter derimot så er det som å kjøre med originalhjul, no problem. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Nice! ;) Da står jeg litt friere i valg av felger, selv om det ikke akkurat står øverst på lista over ting skal skal handles inn, if you know what I'm saying! ;) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg