Toffetoff Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Er det noen som vet noe om kvaliteten på 2,2 Tid (125hk) motorene? Vurderer å kjøpe en sånn, men vet lite om motorene. Eveltuelt hvem jeg kan spørre? Siter `01 9-3 2,2 TiD *For mange VW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra81 Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Tja..... E vel en Isuzu motor? Samme som står i Frontera 2,2dti? eller e eg heilt på jordet? Synst vertfall det er en knallhard gange i den, bråker fælt..... Hadde en kompis som hadde en 9-3 med 2,2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Er ikke dette en GM Opel-motor da? Samme som står i Vectraen. Jeg er ikke helt sikker. Men jeg kjenner ikke til motorene og vet like lite som deg. Jeg vet at Saab-miljøet i Bergen er bra da. Jevnlige treff og mange engasjerte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er Opel motor jo. Vet lite om dem, men uenig med ultra. Syntes ikke det bråker spesielt mye... Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Gi en lyd hvis du kjøper Toffetoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Følger opp denne, har vurdert Saab 9-3 SportSedan med Vector-utstyrsnivå og 1,8t eller 2,0t. Har noen her levd med en 9-3 SS, hvordan er den å eie? Og hvilket utstyr bør man se etter? Er f.eks Bluetooth-telefontilkobling standard på Vector? Hvordan er motorene å trimme? Tenker ikke på noe ekstremt, men filter, chip, eksos. Antar turbomotorene er greie å få mer krefter ut av. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Jeg har 2.0t motoren du vurderer. Legger du i cirka 10-12' i trim (chip, filter, eksos) så kan du regne med 50-70 hk. Veldige gode motor. Jeg er veldig fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er det samme motor i gammel-typen 9-3? Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Med.. tja.. 60hk økning er 2'litern på 235hk.. Burde flytte greit på seg det.. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ja, det flytter greit på seg,hehe! Har sitti på med en sånn sabb med rundt 240 i å det gikk unna!! Hadde vært fett vis det hadde vært høytrykksturboen, for da kjenner du virkelig at flytter seg!:) Morro Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har kjørt 9-5 Aero med 250hk og 9-5 Vector med 2,3 liter turboen på 230hk, flytta helt ok på seg det. Bare synd vi hadde tiptronic-modellen, fikk ikke mer enn 245km/t.. :) 9-3 er jo i tillegg lettere så da går den vel enda bedre. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffetoff Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Gi en lyd hvis du kjøper Toffetoff. Da har jeg kjøpt:) 2001 9-3 2,2 TiD! Henter bilen i slutten av uka. Fint eksemplar kjørt 75000 av en eier. Grønngrå på farge, grått skinninteriør. Er det noen som har peil på kjørekomputerne? Finnes det to versjoner (stor og liten)? Er det evt bare å bytte displayenheten for å få den store? Takker for fin respons på tråden:happyhappy: Siter `01 9-3 2,2 TiD *For mange VW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Tviler, tror det er mye som må gjøres for å få de med flerlinjers eller fullgrafikk-display. På min bil er det korte svaret: "Nei". Er maaasse jobb å få de store navi-displayene i en bil som ikke er levert med det originalt. Gratulerer med 9-3! :D Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Da har jeg kjøpt:) 2001 9-3 2,2 TiD! Henter bilen i slutten av uka. Fint eksemplar kjørt 75000 av en eier. Grønngrå på farge, grått skinninteriør. Er det noen som har peil på kjørekomputerne? Finnes det to versjoner (stor og liten)? Er det evt bare å bytte displayenheten for å få den store? Takker for fin respons på tråden:happyhappy: Kult! Gratulerer med kjempevalg av bil. Nå registrerer du deg på http://www.saabturboclub.net Skal du trimme den litt, så besøker du http://www.speedpartsnorway.com Har du bilde av gliset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffetoff Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Tror displayet er like stort begge på SAAb`en, men at det ene har flere funksjoner. Kommer an på om selve komputeren sitter i dislayet eller om den er styrt via en egen enhet. Lenge sia jeg har hatt saab nu (i 1995 hadde jeg en 84`900 turbo coupè), så jeg gleder meg som en unge kiddie Siter `01 9-3 2,2 TiD *For mange VW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg