Gå til innhold

Ikke stop hvor som helst, Det finnes mange ustabile folk der ute

Ranger emnet


Espen^

Anbefalte innlegg

Syke syke greier!

 

Jeg kom kjørende på en vei, da jeg så en bil ett stykke foran meg begynte å rygge (mørk). Det kom en bil imot, som blinket sykt med lysene, noe som irriterte meg siden da så jeg hvertfall ingenting. Da bilen imot hadde kjørt forbi så jeg at bilen som rygget, la seg ut i høyrefeltet og hadde flat pedal.

Da ser jeg en syk stor person stå midt i veien, og hadde sperret det ene feltet med bosspann. Eg tenkte, faen som skjer her da?, fyren kom gående imot bilen og skrek noe greier. Hadde vinduet såklart (idiotisk) halveis nede.

Fyren sperret slik at jeg ikke kunne kjøre, kom opp på siden. Da slang eg med leppen og sa "Ka FAEN er det du vil?!", det resulterte i at han slang inn høyrehånden og tok kvelertak. Da var det 6000rpm og slipping av clutchen. Spant på 4hjul, og kjørte over føttene til idioten.

 

Ikke noe i nærheten så gale som det som skjedde med deg Espen^, men våkner litt opp når slikt skjer.

 

Ringte politiet, de hadde fått beskjed om at han plaget noen billister så en patrulje var på vei. Har ikke hørt noe siden.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævlig kjipt. Bra det ordna seg!

 

Men MÅ bare kommentere en ting; hver gang en slik tråd kommer frem, hvorfor blir plutselig alle rambo? og slenger rundt seg med idèer til hva han/hun ville gjort hvis han/hun var deg? Alt fra straffepryl til straffepuling og balltre og smadre ballene hans i en turbo?

 

Hvor mange av dere hadde faktisk GJORT dette? Er ett tillfelle her på forumet som står respekt av, og det er tråden "Ikke plukk opp haikere!". All hail.

dei fleste må vel skjønne at det er fleip.. :shake leste det vel i tråden om den knabba S4'en..

månge sjuke folk der ute gitt!

til dama til trådstartar: kan faktisk ringe med en mobil.. løken kan seff ha fått med seg at ho ringte, men det er lettare og enn er sikker på at du får tak i kompisen med en gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei fleste må vel skjønne at det er fleip.. :shake leste det vel i tråden om den knabba S4'en..

månge sjuke folk der ute gitt!

til dama til trådstartar: kan faktisk ringe med en mobil.. løken kan seff ha fått med seg at ho ringte, men det er lettare og enn er sikker på at du får tak i kompisen med en gong.

 

Det å ringe folk når fyren virker ustabil blir vel litt forteit, spessielt når mann ikke veit hva han er i stand til å gjøre. Hadde han sett det så trur jeg nok han hadde blitt enda mer hissig. Hu gjorde det hu mente var best der og da, å det er jeg kjempe glad for..

 

Mvh Espen

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ringe folk når fyren virker ustabil blir vel litt forteit, spessielt når mann ikke veit hva han er i stand til å gjøre. Hadde han sett det så trur jeg nok han hadde blitt enda mer hissig. Hu gjorde det hu mente var best der og da, å det er jeg kjempe glad for..

 

Mvh Espen

var det ikkje det eg sa, at han kansje hadde fått det med seg? jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dama til trådstartar: kan faktisk ringe med en mobil.. løken kan seff ha fått med seg at ho ringte, men det er lettare og enn er sikker på at du får tak i kompisen med en gong.

 

Jeg var en av de som fikk melding den kvelden.

Tiden det tok fra jeg fikk meldinga til jeg var der, virket som en evighet.

Men jeg mener TL gjorde det rette i å sende melding.

Den spredde seg som ild i tørt grass uansett :)

Glad det gikk så 'bra' som det gikk!

Volvo 242 80-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye rart man kan havne oppi, men tenk dere litt om før dere begynner å legge skiftnøkler og balltre i bilen. Er du ikke typen som går rundt og slår ihjel folk kommer du ikke automatisk til å bli det når du kommer opp i en slik situasjon. Det eneste som skjer er at de tar fra deg balltreet og banker deg med det. Er ikke bare bare å slå noen med en gjenstand som skader og i værste fall dreper. En normal person har nok en sperre som gjør at du nøler før du slår og da har du tapt allerede vil jeg tro.

 

Jeg er jo en liten "pjokk" på snaue 65kg, så jeg oppsøker ikke akkurat bråk med noen som er dobbelt så stor som meg, men ting kan løses uten vold også. Pepperspray f.eks er en god løsning hvis du bare vil bort derfra uten å lage noe videre oppstyr. Kan være lurt om man har dama eller unger i bilen osv. Da har man ikke råd til å få juling og bli liggende forsvarsløs. Spray en god dusj i ansiktet på fyren og stikk av så fort som mulig. Dette klarer nok de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det gikk bra. Er dritt når slikt skjer.

Jeg kjører ofte rundt med med skiftenøkkelen i bilen (type; største man får tak i på biltema) Men er ikke så kraftig at jeg kan få noe kraft med et slikt verktøy. Så det er mest psykisk til pynt.

 

Synd det er straffbart å forsvare seg i Norge:puke:

Det finnes foresten et sted i loven som sier at noe slik at man har lov å forsvare seg om noen trenger seg innenfor i ditt hus. Og du føler deg truet.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det gikk bra. Er dritt når slikt skjer.

Jeg kjører ofte rundt med med skiftenøkkelen i bilen (type; største man får tak i på biltema) Men er ikke så kraftig at jeg kan få noe kraft med et slikt verktøy. Så det er mest psykisk til pynt.

 

 

Det finnes foresten et sted i loven som sier at noe slik at man har lov å forsvare seg om noen trenger seg innenfor i ditt hus. Og du føler deg truet.

 

Det er lov å forsvare seg ja, men når du legger en skiftnøkkel på 15kg under setet beregnet for selvforsvar når du har muligheten til andre mer humane metoder stiller du dårlig etter du har drept noen f.eks.

For å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd vi ikke har lov å ha sånne små støtpistoler som selges i tyskland :P

 

Ellers, støtter jeg meg også bak de som mener det ikke er noen god løsning å skambanke folk..

 

Greit nok, han er AVSKUM, samfunnets søppel, m.m., men ting kan fort gå gale om man drar frem en slaggjenstand.

 

Jeg har selv møtt "store idioter" eller hva jeg skal si.

Gjerne der de er overstadig begruset, snubler og så tror at jeg har skubbet de.. Men hittil har jeg klart å snakke meg unna :P Men jeg er generellt imot vold også.

 

Derimot hadde jeg selvsagt ikke ment noe dårlig om trådstarter, om han hadde skambanket han kisen, men jeg synest at å planlegge å skambanke folk blir litt for dumt. Da er man bare 1mm bedre enn gjerningsmannen.

 

Alle blir mye tøffere på internett også og alle føler vel frustrasjon og tenker derfor: helvette, jeg hadde banket han..

 

Akkuratt som folk sier: Om huset mitt brenner, tar jeg med meg bildene mine, forsterkeren og alle de rosa angoratangaene..

Når huset ditt brenner, går du ut i boxer! Man tenker ikke i situasjoner der gjerne overlevelses-instinktet tar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har noe som heter Selvforsvars paragrafen eller noe i den duren. Der står det at man ikke skal overgå (dårlig forklart) voldsbruken til angriper. Vet ikke om det betyr at man skal nøytralisere angriper så h*n ikke utgjør en trussel lenger. Det betyr selvsagt ikke å kline til han med ett vogntog.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye rart man kan havne oppi, men tenk dere litt om før dere begynner å legge skiftnøkler og balltre i bilen. Er du ikke typen som går rundt og slår ihjel folk kommer du ikke automatisk til å bli det når du kommer opp i en slik situasjon. Det eneste som skjer er at de tar fra deg balltreet og banker deg med det. Er ikke bare bare å slå noen med en gjenstand som skader og i værste fall dreper. En normal person har nok en sperre som gjør at du nøler før du slår og da har du tapt allerede vil jeg tro.

 

Jeg er jo en liten "pjokk" på snaue 65kg, så jeg oppsøker ikke akkurat bråk med noen som er dobbelt så stor som meg, men ting kan løses uten vold også. Pepperspray f.eks er en god løsning hvis du bare vil bort derfra uten å lage noe videre oppstyr. Kan være lurt om man har dama eller unger i bilen osv. Da har man ikke råd til å få juling og bli liggende forsvarsløs. Spray en god dusj i ansiktet på fyren og stikk av så fort som mulig. Dette klarer nok de fleste.

 

 

Støtter Pepperspray ide`en..

 

En annen ting er hvis en har et balltre i bilen for å føle seg trygg og så kommer en opp i en situasjon der en dessverre blir nødt til å bruke dette.

Så kan det faktisk gi Politiet grunn til å tro at en ikke er så uskyldig som en prøver å fortelle dem, for seriøst folkens, hvem har egentlig behov for et balltre til annet enn å pryle folk med?

 

Og de av dere som har tyngre gjenstander i bilen som f,eks fastnøkler, hjulpipe osv, jeg håper dere er klar over hvilken kraft som ligger i slike ting hvis dem brukes som slagvåpen? Jeg har selv blitt slått med en gåstokk/paraply over nyrene på jobb, hadde heldigvis vest og selv med den har jeg ingen ønsker om at det skal skje igjen..

 

Pepperspray som den jeg linket til øverst er lov å bruke og er utrolig effektiv, det vet de fleste som har vært i militæret og testet CS gass.

Har kjøpt en slik til meg selv og en til dama:)

 

Til trådstarter:

 

Flott at det gikk bra med dere, hørt noe mer fra Politiet?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Pepperspray ide`en..

 

En annen ting er hvis en har et balltre i bilen for å føle seg trygg og så kommer en opp i en situasjon der en dessverre blir nødt til å bruke dette.

Så kan det faktisk gi Politiet grunn til å tro at en ikke er så uskyldig som en prøver å fortelle dem, for seriøst folkens, hvem har egentlig behov for et balltre til annet enn å pryle folk med?

 

Og de av dere som har tyngre gjenstander i bilen som f,eks fastnøkler, hjulpipe osv, jeg håper dere er klar over hvilken kraft som ligger i slike ting hvis dem brukes som slagvåpen? Jeg har selv blitt slått med en gåstokk/paraply over nyrene på jobb, hadde heldigvis vest og selv med den har jeg ingen ønsker om at det skal skje igjen..

 

Pepperspray som den jeg linket til øverst er lov å bruke og er utrolig effektiv, det vet de fleste som har vært i militæret og testet CS gass.

Har kjøpt en slik til meg selv og en til dama:)

 

Til trådstarter:

 

Flott at det gikk bra med dere, hørt noe mer fra Politiet?

 

 

Går bra med oss nå, sliter litt psykisk men det går nok over :hide . Har ikke hørt no mer fra Politiet , men skal prøve å få tatt meg en tur ned til de i morgen å høre hva som skjer med saken.

 

Mvh Espen

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår