240tuning Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Nja... på LH 2,4 justeres tenninga automatisk..... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 å jeg blir så sliten............. skal jeg komme å løfte opp fordeleren din å vri den.. å da tror du ennå den starter? Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Turboen skal være veldig varm, at det ryker kan være en liten oljelekasje ved turboen eller olje som renner ned på eksosanlegg eller grenrør. Hvis det lyser i lambda lampen må du lese ut feilkoder, har du luftlekasje på innsug, defekt luftmassemåler e.l. kan den gå magert som fører til at eksosen blir varmere enn normalt. Hvordan leser jeg ut feilkoder da? :fatality: Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hvordan leser jeg ut feilkoder da? :fatality: putt den i toeren og trykk på knappen...ehh:titties: Ta av lokket på diagnose kontakten, der finner du en løs ledning som du setter i stikker nr.2. Trykk på knappen og tell blink i dioden som er der, f.ex:1-1-1 , 1-2-1, 1-1-3 og lignende. når du har lest ein kode trykker du igjen og leser neste kode. Gjør det til du får oppigjen den første koden du fikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 å jeg blir så sliten............. skal jeg komme å løfte opp fordeleren din å vri den.. å da tror du ennå den starter? Du kan vri den så den ikke starter, men du får fortsatt ikke justert tenninga på den måten. Fungerer kun på alle eldre motorer det. Har prøvd det selv en gang, å skjønte faen ikke hvorfor tenninga ikke forandra seg. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 å jeg blir så sliten............. skal jeg komme å løfte opp fordeleren din å vri den.. å da tror du ennå den starter? mye erfaring med lh2.4 eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 hvor står det at han har lh 2.4 da? er kanskje det ft'en som han har i signaturen.. da er det nok feilkodeavlesing som gjelder ja... justere tenning på lh 2.4 kan enten øke 3 grader, senke 3 eller senke 6 mener jeg det er ved å jorde 2 pinner på tenningsboksen. men hvis dette problemet er på lh 2.4 vil jeg ikke tro det er tenninga.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Haha.. Dette tror jeg ikke jeg skal beg meg ut på alene uten erfaring. Står det forklaring i Haynes boka om dette? Tror nok jeg må innvestere i ei sånn bok. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg