Torak Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hvis jeg kjører litt aktivt (drar den opp til 5-6000) eller kjører litt fort 120++ så blir det UTROLIG varmt nede ved turboen(ryker litt)! Ser det ryker ifra panseret, og jeg brenner meg hvis jeg tar på panseret i det området turboen sitter. Skjønner at turbo blir varm når man kjører hardt, men det ryker jo selv om jeg ikke kjører hardt også. Nå f.eks. så kjørte jeg i 50km/t på en strekning på ca 7 km, og det var likevel jævlig varmt nedi der. Det må jo være feil? Så lyser også den oransje firkanten med den grønne trekanten nå. Den begynte å lyse når bilen helt plutselig gikk opp og ned ganske hurtig fra 1000-2000/2500 omdreininger på tomgang en gang jeg starta den. Jeg kjørte så bittelitt men den bare fortsatte og gå så jævlig ujevnt. Det ga seg etterhvert, men firkanten lyser fortsatt. Noen som har opplevd noe lignende? Takk for alle svar!! Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 du har ikke dårlig med kjølevæske vel? Turboen får nok olje og? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 skjekk tenninga di Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 mulig du har litt mager blanding. det sender eksostemperaturen din i været. turboen, halve downpipe'en og hele manifoilen gløder jo gjerne når du kjører hardt. og i og med at stål ikke begynner å gløde før du har passert godt over 600grader i tillegg til at alt annet der nedi også er varmt så er det ikke unormalt at det ryker litt. sjekk diagnosen. den forteller deg hvorfor lambdalampen lyser (trolig feil med bensinblanding, Luftmassemåler eller lambdasonden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 d er sant men han sier det er under normal kjøring au.. å i slikt tilfelle så pleier man å merke at bilen ikke går bra vis for eks massemåleren kødder å lamdaen.. så ekke så dumt å skjekke tenninga først.. å den grønne lampa som tennes er vel for at det er noe gærnt.. var en med 940 som hadde bytta om 3-4 på plugg ledningene å da lyste den lampa.. vet ikke om den går til tennings enhet!?! Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ja, iallefall så røyk ifra nede ved turboen et sted når jeg dro på én gang på 1. og én gang på 2. La meg deretter i 50km/t i ca 7 km. Likevel var det veldig, veldig varmt når jeg kom frem og stoppa bilen.. Takk for tips! Hvordan sjekker jeg tenninga da? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 garantert feil tenning så antenninga skjer i grenrøret Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Jasså.. Hva gjør jeg for å få ordnet opp i det da? :S Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 da stiller du tenninga di.. mer fortenning. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Ja.. *kremt* Er det innvikla greier ell? Aldri gjort det før, så vet ikke åssen man stiller den.. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 du trenger ei tenningslampe først og fremst.. så løsner du fordelern og vrir til det er riktig... tenningslampa kobles på + og - og en på pluggledning nr. 1.. få noen til å hjelpe deg :) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Takk takk! Ja, er ikke verre enn å spørre om litt hjelp :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 du trenger ei tenningslampe først og fremst.. så løsner du fordelern og vrir til det er riktig... tenningslampa kobles på + og - og en på pluggledning nr. 1.. få noen til å hjelpe deg :) Tror jeg fungerer dårlig på LH 2.4 gitt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Turboen skal være veldig varm, at det ryker kan være en liten oljelekasje ved turboen eller olje som renner ned på eksosanlegg eller grenrør. Hvis det lyser i lambda lampen må du lese ut feilkoder, har du luftlekasje på innsug, defekt luftmassemåler e.l. kan den gå magert som fører til at eksosen blir varmere enn normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Why that? fordet om det elektonisk tenning kan du justere tenninga! Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg