Gå til innhold

forsterker valg (soundstream,zapco,sinfoni,osv...)

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

har ikke hørt den spille, men det trenger jeg ikke.. den er rå

hahaha... "bling bling"!!! :titties:

hc_TK: ikke fordi jeg kan litt elektronikk men faktisk hørbar forkjell (som jeg nevnte TIM forvreningen feks) eller dempings faktor- men når du nevne at enkelte merker -enkelte mer enn andre- har fått dårligere kvalitet henger litt sammen med at man prøver å kopiere gode gamle kretser men "reduserer" på overdimensjoneringen noe som rent "teoretisk" ikke skulle ha noe å si men desverre gjør det faktisk ellers ved å velge komponeter med samme "tekniske data" men av billigere type, og begge modellene måler nok likt på sinus toner og, men en høytaler er også en kompleks belastning og ikke en linjært motstand. Impedansen på en element varierer og den igjen også blir påvirket av temperaturen og slik er det flere parametrer som varierer med temperaturern i elektronikkens del, ellers bare å tenke på inngangs impedansen på de forkjellige forsterkere som kan endre fort klangen på signalen -særlig i høye frekvenser- men folk flest blir "bevist" på dette når man plutselig får smel eller ulyder/støy etter å ha byttet ut head unit eller forsterkeren -som kan relateres til endret impedanser i inn/utgangene. :wonder:

en liten og sur sannhet som man ble klar over etterhver er det faktum at forsterkere med høy tilbake kobling måler extrem bra men låter ikke så spesielt bra... en rør forsterker er omvendt: måler dårligere men låter "penere" i våre ører...da forvrenings karakterisktiken til den er mer "øre vennlig" -feks-........:wonder:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) okei, tidiligvis misfortå jeg: "fnugg av hørbar forskjell" Dag ;)

men som du selv påpeker er jo dette med lyd -enten i bilen eller hjemme- en kunst nemlig og det er helheten i seg selv som teller men alle ledd må behandles på samme måtte: ingen skjedde er sterkere enn sin svakeste ledd... og høytalerne er også en del av helheten som ikke bare krever kunnskap men også mye erfaring ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du nevnte Polk SR10.. som sub.. ikke noe negativt om soundstreem som du vurderer, men var på fortet for et par dager siden å så en SR live... hadde ikke vært i tvil.. er så jeg fikk lyst å bytte ut selv :)

SEXY

har ikke hørt den spille, men det trenger jeg ikke.. den er rå

Det blir nok helst 2skt SR10" ja.. For og holde seg til ett merke og for og få "smidd" de inn i stålveggen bak baksetet, åpningen der er 30*60 cm..

Går ut i fra at oppsettene vil farge lyden på vær sin måte. Til vær sin pris.. hehe.. Har ikke hørt Rør i bil, har heller ikke hørt Rør på høytalere i vanlige kasser. Men har hørt rør på 2 stk Lowther 6" i horn kasser, og det var helt vilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også har man jo Brax da...gromme saker

Jeg kan friste med en Brax X2000.2 kanskje?

ligger vel til ca 14000kr for den 2 kanaleren..

Selges til bud over 6000kr... ett par måneder gammel.. kun brukt i noen uker av 190e her inne før jeg overtok den og X2400.2en hans... jeg brukte kun x2400.2en en stund før jeg mista jobben og måtte selge unna... x2400.2 koster ca 17000 i butikk og er RÅÅÅ (opplevde kraftigere og mere detaljert lydbilde med den enn med SS HR4'en jeg hadde en stund faktisk)... X2000.2 har jeg faktisk ikke fått prøvd grunnet mangel på noe å teste den i og med så den ligger i treboksen sin her å venter på en ny (heldig?) eier...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.... NEI.. hehe

Om jeg ikke har gjort meg opp ei spesiell mening om noe som helst.. Har jeg i alle fall bestemt meg.. Alpine spiller, Soundstream forsterkere og komplett Polk SR høytalere. Har en sånn ca plan for hvordan det skal se ut i hodet også, så det blir nok brukandes til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Noen som har testet de nye SS reference forsterkerne? Er nysgjerrig på disse, om de har reference kvalitet og lyd. De koster jo ikke så mye heller med tanke på effekt, det eneste kjipe er at de ser litt kjedelige ut. Det blir liksom ikke en heftig show bil, så lenge man ikke chromer dem eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet de nye SS reference forsterkerne? Er nysgjerrig på disse, om de har reference kvalitet og lyd. De koster jo ikke så mye heller med tanke på effekt, det eneste kjipe er at de ser litt kjedelige ut. Det blir liksom ikke en heftig show bil, så lenge man ikke chromer dem eller noe sånt. :)

Meget spennede produkter som bygger på gammel SS filosofi. Så vidt jeg har fått med meg, kommer det en test i et tyskt bilstereoblad nå i desember hvor en forsterker i denne serien er testvinner over flere grom-merker. Nå skal man selvsagt ta alle tester med en klype salt, men forsterkerne er spennede. Det er faktisk moro å registrere en trend fra ulike bilstereomerker hvor fokusert rettes mer mot kvalitet. Orion har gjenintrodusert HCCA, SS har Reference og andre merker har jobbert på spreng for å øke kvliteten på sine produkter. Det er hyggelig.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spennede produkter som bygger på gammel SS filosofi. Så vidt jeg har fått med meg, kommer det en test i et tyskt bilstereoblad nå i desember hvor en forsterker i denne serien er testvinner over flere grom-merker. Nå skal man selvsagt ta alle tester med en klype salt, men forsterkerne er spennede. Det er faktisk moro å registrere en trend fra ulike bilstereomerker hvor fokusert rettes mer mot kvalitet. Orion har gjenintrodusert HCCA, SS har Reference og andre merker har jobbert på spreng for å øke kvliteten på sine produkter. Det er hyggelig.

mvh

Glenn

http://www.audiodesign.de/downloads/testberichte2006/SSREF8004.pdf

Og en til:

http://www.audiodesign.de/downloads/testberichte2006/REF800.2.pdf

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den 4-kanaleren jeg også, bare synd jeg ikke forstår ett ord jævla tysk! Hvorfor har ikke noen tenkt tanken å oversette dette bladet til engelsk til resten av verdensmarkedet...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider