Gjest Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei. Bilen det er snakk om er en 87 Saab 9000 2.0i 16V. Problem: Når jeg kjører rett fram, så hører jeg en rar "klakking". Det høres ut som om noe tar borti noe annet. Funderte over at det kunne være noen foringer, stag, styrestag, noe med rattet? Jeg har ikke peiling. Og spørr derfor dere.. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hm. Er det konstant klakking når du kjører rett fram? Prøv å forklar litt mer detaljert om du kan:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Det er en konstant klakking når jeg kjører rett fram. Høres litt i lave hastigheter og bykjøring, men med engang jeg begynner og nærme meg 40-50+++ så høres det veldig godt inne i kupeen. Det høres rett og slett ut som om noe tar borti et eller annet sted. Jeg har gjort opp noen teorier om hva det kan være: Foringer - Usannsynelig, klakkinga forekommer selv på strak vei med nylagt asfalt. Rattaksling - Kanskje det? Servoen? Håper dette var utfyllende nok. Jeg blir sinnsyk av disse ulydene og håper dere kan svare. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hm. Foringer- tvilsomt. Da hadde nok lyden hørtes under sving, i humper og ellers når forstillinga belastes. Rattaksling- tvilsomt. Du kan jo kjenne slakke i den ved å vrikke frem å tilbake på rattet. Og uansett ville klakkingen kommet hovedsaklig når det er ujevnt underlag.. Servo- Det virker og tvilsomt at den skal komme derfra når lyden høres ved kjøring rett fram Men ta å jekk opp bilen fremme(evt. bak og), kjenn etter slakke, og snurr på hjulet å hør om du hører noe lyd.. jeg hadde engang en subbelyd som økte ved fart og da var det bare et klistremerke som sto på kaliperen som hadde løsna litt og tok borti felgen :P Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hehe, såpass. :) Skal skru litt i morgen, prøve å finne ut av noe. Håper det er bare en bagatell.. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ok, i går hadde jeg to kompiser over hit for å prøve å finne ut noe. Ved første øyekast så det ut som luftfilterboksen lå og skranglet, men etter vi skrudde den fast var fortsatt klakkinga der.. Er det NOEN som har peiling? Dette gjør meg gal! :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|RockFordFosGate| Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Hva med slitt bakaksling? Det er vel konstant høy dunking baki bilen da, men verdt og si det. Ventilkakk da? Siter Bil kommer etterhvert.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hihi l8m, Maybe drivknuten... kremt. ja stemmer den som du kan rikke på:P Bytt å kjør. Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|RockFordFosGate| Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hihi l8m, Maybe drivknuten... kremt. ja stemmer den som du kan rikke på:PBytt å kjør. Ja, Saab er vel fwd så det jomer det..:blah: Funnet ut av hva det var forresten? Siter Bil kommer etterhvert.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 som sagt drivknuten:P Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern_1988_ Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Kanskje hjulager.. var borti for ikke så lenge siden en bil som klakka no sinnykt når den kjørte rett frem, men når den svingte en bestemt vei så sluttet det. fant til slutt ut at det var venstre bakhjulslager(på en bakhjulstrekker) som var slitt bort Siter Tja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Høres veldig ut som indre drivknute siden du har klakking rett frem, men litt vanskelig å bestemme når jeg ikke har hørt lyden. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jau, var drivknuten :P Tok bare å skrudde stikkasklingen av delebilen og bytta hele driten. Problemet løst :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Smooth:) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg