Gå til innhold

Noen som har hørt om problemer med Helix forsterkere?

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

Har selv en Helix Darkblue 1000.1 og er kjempefornøyd med den.

 

Men så kom jeg i snakk med en som solgte bilstereo på gatebiltreffet i september, som sa at det hadde vært mye problemer med Helix sine darkblue forsterkere. Dette gjelder da spesielt darkblue4.

Etter at jeg hørte dette ble jeg skeptisk til å kjøpe meg en firekanals darkblue4 i tillegg til monoblokken jeg har, selv om jeg hadde store planer om dette.

 

Har søkt litt på nettet om dette, men har ikke funnet noen steder det står skrevet om dette. Så jeg lurte på om noen her har opplevd problemer med disse forsterkerne? (Gjelder visst spesielt svake strømforsyninger, så en måtte passe på at de fikk nok strøm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoundPeople var nå der.. jeg sto jo på samme stand, men de selger jo Helix.. kanke ha vært der.. var nå en annen som solgte noe rockford greier også der da..

Frekvens HiFi og Bilstereo tror jeg det var

 

neigitt kjøp helix du, ikke noe å være redd for

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting gjør meg litt "raten" som man sier i bygdene (les grinete).

Men nå er det vel slik at det man selv selger ALLTID er det beste uansett...Det har jo vist seg flere ganger på dette og andre åpne forum.

 

Men jeg vil gjerne invitere trådstarter til å ta kontakt med meg, så kan han selv få et tilbud på denne forsterkeren slik at han selv kan finne ut av kvaliteten på den!

 

http://www.iceaudio.no/images_tester/15001-Helix_Deep_Blue_4_Car&HiFi.jpg?PHPSESSID=b458c4891241689d24f1a397bb761b14

 

http://www.iceaudio.no/images_tester/15001-Helix_Deep_Blue_4_Autohifi.jpg?PHPSESSID=b458c4891241689d24f1a397bb761b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1000.1 som tok kvelden første gang jeg koblet den opp.

Tok av på batteriet, dro ledninger rett ut fra en annen forsterker og satte de i helixen, satte på igjen på batteriet. Skrudde på spilleren og jeg syntes det så ut som det røyk litt ut av noen av kjøle-hullene.

La hodet mitt ned for å se nærmere "POFF" sa det og det lyste gult i hele forsterkeren og lukta JÆVLI svidd etterpå.

 

Den er i allefall til rep nå og håper jeg får den igjen snart! :)

Ganske dyr klump, så håper at det går bra! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hadd noe problemer med den jeg har nå, som er en 1000.1

Men jeg ble anbefalt å ha kondensator på den, og være sikker på at den får mer en nok strøm. Men lurer på om det blir en darkblue 4 likevel, da jeg gjerne vil ha en forsterker som ligner på den jeg allerede har på utseende. Må håpe at det går bra. Skal jo ikke ha noe konkurranse stereo eller da, så det blir jo ikke tynt ut alt som går av forsterkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helix er god som gull, man må rekne med en liten feilprosen på poduktene over tid. (det er jo det hos alle bilstereo produsenter).

 

Mye av feilene som oppstår er brukerfeil.

Finst veldig mange som tror de har peiling på stereo for så og egentlig

ikke sjønne dritten.

 

Helix er ett kvalitetsmerke og vil altids vere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår