Gå til innhold

Polo G40 (oppdatert med bilder)

Ranger emnet

Feenyx

Anbefalte innlegg

Salgsannonsen finner du her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1248297

Det sørger meg å meddele at jeg selger min øyensten, men det er dessverre nødvendig da jeg trenger pengene sårt, og har som tidligere nevnt (på en annen del av forumet) planlagt et lengre utenlandsopphold.

Modifikasjoner gjort siden jeg fikk bilen:

* Overhalt, portet og polert G-Lader

* 65mm ladehjul

* "Kvass" kam, type Dr. Shrick 268

* Portet, polert og trykktestet topp

* modifisert gasspjeld og butterfly valve for optimal gjennomstrømning

* Forsterket toppdekselpakning

* 440cc dyser, tatt fra en g60 motor

* 3,5bar bensintrykksregulator

* forsterkede ventilløftere og ventilfjærer

* Helt nytt 4-2-1 grenrør, Edelstahl

* SNS no-lag stage 5 chip, programmerbar

* byttet ut diverse slanger med blå samco-slanger

* byttet girkasse ifjor, den gamle havarerte

* byttet intercooler (den gamle lakk litt =)

* stabilisatorstag både foran (over, ikke under), og bak

Original spec er ca 0,55 bar trykk ved 5500rpm, akkurat nå er det 1 bar allerede ved ca 3000rpm, og kanskje 1,1-1,2 på max blås.

Bilen har ikke vært på rulle etter trim, men det er anslagsvis 170 hester, mot originalt 113.

Hadde den på rulle FØR trim derimot, og allerede da ble effekten målt til 132hk, og ja, jeg har papirene på det :)

Så en ekstra 40 hester fra de modifikasjonene som er gjort er å ta sparsomt i.

Videre kan det nevnes at som det står i annonsen, så trengs katalysator å sveises på før bilen kan EU-godkjennes igjen, men denne er også innkjøpt.

Jeg har dessverre ikke tid eller anledning til å gjøre dette selv :/

Sommer/Vinter hjul på hvert sitt sett med felg, sommerdekka begynner å bli noe slitt. Bremsene har sett bedre dager, men holde en stund til, de hyler ikke helt enda.

Og til det som står nederst i annonsen, bilen kan leveres lakkert i ønskelig farge. Dersom dette er noe du ønsker, så vær klar over at jeg sender ikke bilen til lakkering før jeg har en signert salgskontrakt, dette fordi hvis noen plutselig skulle ombestemme seg, så har jeg en ferdig lakkert bil, og et salgsargument mindre ;)

Årsavgift er ikke betalt forøvrig, men det er jeg villig til å spandere dersom jeg får en hurtig handel.

Prisforlangende for bilen er kr 39.500.

ellers er det bare å spørre hvis det skulle være noe mere dere lurer på!

mvh, Kim Sørensen

______E_D_I_T___________Lagt til bilder

g401.jpg

g402.jpg

g403.jpg

g404.jpg

g405.jpg

g406.jpg

g407.jpg

g408.jpg

g409.jpg

'92 Polo G40

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen frister mye. Må ha meg en litt billigere bil, men jeg må få solgt øyenstenen min først. Bytte + mellomlegg ??:angelsmili:

Bytte + mellomlegg er dessverre litt uinteressant siden jeg skal utenlands, men om du får solgt Radoen din (og det gjør du nok, den er lekker), så må du bare ta kontakt :)

'92 Polo G40

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-100 er ikke godt si gitt, er vel det som er vanskeligst å måle.

Også det som er vanskeligst å få til et godt resultat på :p

Men ja, bilen veier ikke allverdens, det er nesten så du kan ta den under armen og gå din vei, så 170+ tvangsforede hester (les: kompressor) gjør sitt tila t bilen flytter seg fortere enn sunt er. Du smiler like godt hver gang du kjenner suget i magen ;)

'92 Polo G40

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider