Gå til innhold

"Mekaniker - om volvo"

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

http://www.bilinform.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3294&Itemid=105

 

Merker jeg blir litt provosert over kommentarer som "192 hk i en sånn bil må jo være livsfarlig" i en 242..

 

merkelig at Volvo godkjenner disse bilene med 200 hk orginalt, og opp til 220 med ventilerte skiver bak

 

Og nå har det seg jo sånn Volvo har alltid vært tidlig ute med sikkerhet...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at Volvo godkjenner disse bilene med 200 hk orginalt, og opp til 220 med ventilerte skiver bak

 

Og nå har det seg jo sånn Volvo har alltid vært tidlig ute med sikkerhet...

ventilerte skiver bak, den må være ny!

 

Jeg tror også han mente det som spøk, for å være litt "kul".

Dvs. samme som "pizzaen smaker DRITGODT!", da mener man jo den er god, ikke dårlig.. "Livsfarlig" vil jo si den går som et helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventilerte skiver bak, den må være ny!

 

Jeg tror også han mente det som spøk, for å være litt "kul".

Dvs. samme som "pizzaen smaker DRITGODT!", da mener man jo den er god, ikke dårlig.. "Livsfarlig" vil jo si den går som et helvette.

 

Neida, man får godkjent 240hk med ventilerte bak også har jeg hørt! :wonder:

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo evt bety at man helst ikke bør sette inn en slik motor uten samtidig å foreta en oppgradering i kjøreegenskaper. Men at 242en bør "tåle" kreftene, bør det selvfølgelig ikke være tvil om...

vel, man får moderne biler (feks peugot, renault, m.fl.) som er faktisk mye værre enn en standard 240! Men jeg ville ikke hatt en 240 med 165-14, ethjulstrekk, originale fjærer, originale dempere og ~~200hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, man får moderne biler (feks peugot, renault, m.fl.) som er faktisk mye værre enn en standard 240! Men jeg ville ikke hatt en 240 med 165-14, ethjulstrekk, originale fjærer, originale dempere og ~~200hk..

 

Hakke du så mye peiling på bil hel da:win

 

Volvo godkjenner det jo, og kræsjer man jo så har man jo volvo sikkerheten på plass, eneste som kan være dritt er å take, men da er det jo bare å dukke :ahahahhaha:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke du så mye peiling på bil hel da:win

 

Volvo godkjenner det jo, og kræsjer man jo så har man jo volvo sikkerheten på plass, eneste som kan være dritt er å take, men da er det jo bare å dukke :ahahahhaha:

Take med 240 går fint!!

Faren min gjorde det for sikkert 10-15 år siden, taket ned en skråning.

 

Bilen ble fikset opp helt strøken igjen på forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår