Gå til innhold

Prosjekt "Rustfri"

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Ahh.. det er deg ja ;)

 

Alt i orden du.. spamma jo tråden din med tegninga mi også så ;)

 

Kjøpte inn hjul og sånn jeg også, men tok de som var hakket mindre enn dine, tror de er litt underdimmensjonerte men vi får se..

 

Har du bilde av baksida av 2X4'en der du har festa vinkeljernet som sitter der støtfangerbraketten skal sitte også?

 

:)

 

Har ikke tatt noe bilde av braketten, men jeg kan godt ta bilde i morgen.

Jeg har bare slått i 2 slike bolter med rundt hode som setter seg fast i treverket og så er den heimelaga braketten festet i boltene.

 

Skal du renske bilen helt, eller lar du motoren sitte i?

Jeg trodde du bare skulle fikse litt rust og bruke bilen i vinter...

 

BTW. veit du hvordan man får ut foringene i bærearmene?

Synes å ha hørt man må brenne de ut...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:)

 

Har ikke tatt noe bilde av braketten, men jeg kan godt ta bilde i morgen.

Jeg har bare slått i 2 slike bolter med rundt hode som setter seg fast i treverket og så er den heimelaga braketten festet i boltene.

Ok, tenkte jeg skulle bruke opp noen støtfangerbraketter jeg, men får se litt på det.

 

:)Skal du renske bilen helt, eller lar du motoren sitte i?

Jeg trodde du bare skulle fikse litt rust og bruke bilen i vinter...

 

Nei nei.. kan ikke la en slik en einser bli rusta i saltlaka vøtt.. alt skal ut, akkurat som på den andre ;)

 

BTW. veit du hvordan man får ut foringene i bærearmene?

Synes å ha hørt man må brenne de ut...

 

Foringene i bærearmene foran lar seg presse ut med presse dersom du er litt kreativ med noen piper og får satt fast bærearmen skikkelig.. Men om du skal bytte foringer, noe som anbefalles, så kan du jo brenne, skjære eller herje de ut akkurat som du vil ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonrondeller ser det ut som.

 

Det stemmer bra mr øverby.

 

Det skader altså ikke felgen? :) Får man kjøpt det på biltema eller ann abefales en annen plass? :)

 

Jeg følger en "oppskrift" fra en dude i .se som har polert opp innsug og div andre motordeler.

 

Der gikk hovepoenget tut på å bruke nylonrondeller først og så å gå over med hamp og bommulsrondell med hvert sitt slipemiddel. Jeg kjøpte et "kit" for dette på Clas Ohlson. Men du går også kjøpt den røde nylonrondellen på biltema.

 

MEN: Nylonrodellene har ikke ønsket virkning på disse felgene, det blir riktig nok blankt:

 

pussing006.jpg

 

Men overflaten er fremdeles ruglete.. Mulig jeg ikke har vært nøye nok med nylonrondellen, men jeg velger uansett å gå den lange veien med sandpapir i tillegg..

 

pussing010.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en felg nesten ferdig, og klarte ikke å holde meg lenger.. Måtte bare teste et av dunlophjula på felgen..

 

DSC00113.jpg

 

DSC00115.jpg

 

Her sett ved siden av et 185/55 15 hjul... som dere ser, så er disse "noe" mindre

 

DSC00118.jpg

 

Det blei ikke på langt nær så mye strekk som forventet, men jeg synes strekken som ble var fin.. ser liksom veldig riktig ut om du spør meg...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ekstremt pent om jeg får lov til å si det, virkelig lekkert.

Men en ting jeg lurer på, du holder kortene tett inntil brystet, som jeg har skjønt (vi har liksom fått se felgene dine, that's it), men tar du bilder underveis for å legge ut noen byggebilder når bilen har debutert? Er alltid gøy med byggebilder, selv om de kommer etter bilen er ferdig (det morsomste er jo å følge et prosjekt, som vi gjorde med 78'ern).

Men stå på og vekk oppsikt, regner med at 78'ern var god trening :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ekstremt pent om jeg får lov til å si det, virkelig lekkert.

Men en ting jeg lurer på, du holder kortene tett inntil brystet, som jeg har skjønt (vi har liksom fått se felgene dine, that's it), men tar du bilder underveis for å legge ut noen byggebilder når bilen har debutert? Er alltid gøy med byggebilder, selv om de kommer etter bilen er ferdig (det morsomste er jo å følge et prosjekt, som vi gjorde med 78'ern).

Men stå på og vekk oppsikt, regner med at 78'ern var god trening :)

 

 

Eirik

 

Grunnen til at dere bare har fått sett felgene er at det ikke har skjedd noe som helst med bilen enda

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at dere bare har fått sett felgene er at det ikke har skjedd noe som helst med bilen enda

 

Ah, slik sett. Forresten, felgene, var det ekstrautstyr til BMW 2002? Leste noe om det en eller annen gang, ett eller annet sted, tror jeg. Hvilken sandpapirgrad bruker du til slutt på felgene, forresten (ettersom du gikk over med sandpapir, som du skrev)?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kvelden gått med til litt pussing...

 

starta på 240 papir og jobba meg opp til 1000

 

 

240

240kant.jpg

 

600

 

600kant.jpg

 

På 1000 begynnte det å se moro ut

 

1000.jpg

 

Så gikk jeg på med det grove slipemiddelet og tilhørende rondell

 

Da blei det ikke så aller verst...

 

Grov.jpg

 

Grovkant.jpg

 

Jeg var bekymret for at sliperipene fra 1000 papiret ikke ville bli borte, så jeg var litt ivrig med påføring av slipemiddel på rondellen... Dette straffer seg da det legger seg avleiringer på metallet som man ikke får bort uten videre.

Fikk et tips på å avfette mellom grovt og fint slipemiddel, så jeg gjør det før jeg går på med det fine slipemiddelet

 

 

Felgene er tilsynelatende Lancia Rally felger fra 80 tallet og går for 300-600 euro settet nedover på kontinentet... Jeg ga ikke på langt nær så mye for de... Man kan vel nesten si at jeg fant de ja :p

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår