Sower Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg driver da og titter rundt på forskjellige biler nå pga. saaben uansett står stille i garasjen, og da kom jeg over den søte bobbla her: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1231286#top den har da en ikke godkj. motor + turbo.... vil bilen enda gå som veteran med denne? o.O og eier sier at det må settes skivebrems foran om motor skal godkjennes.. er dette sant, og hvor "enkelt" er dette å få til? mvh Stein Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 er ikke så enkelt. skal man ha veteran frosikring så må bilen dokumenteres orginal med bilder til forsikrings selskapet. bilen vil jo gå som veteran bil, men ikke i forsikringa. godkjent får du gjort, men skivebremser er langt fra billig. lett å få til det er det... her er en link til noen som selger bremser til vw t1 http://www.kerscher-tuning.de/cgi-bin/shop.pl?page=frameset.html&shopid=115876116021582 her er link til vw luftavkjølt klubben :) http://www.vw2you.com (Her inne er forum) Mvh Victor Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 hva med årsavgiften.. den vil ikke bli påvirket sant ? har forsikringa på mamma uansett, så en katastrofe er ikke forsikringa, men org. motor følger også med, så om noe går galt med euok. så er det bare å bytte litt `? ;) finner forresten ikke pris på de bremseksivene... noe ca. pris på slikt? (ombyggningsett. til bremseskiver) :D ble også nevnt på bilen at svingehjulet kanskje har løsnet å... kom dunkelyder under kjøring ... er den egentlig verdt hele 40k? ;P Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 bilen i seg selv er nok verdt 40 tusen hvist det er gjort skikkelig arbeid. tror ikke det går ut på årsavgiften om bilen er ombygd, men tørr ikke si helt sikkert. prisene står jo inne på den siden. men mener å huske 15-20 tusen for ett kitt forran. men tørr ikke si helt sikkert dær heller. ring hot shop å hør.http://www.hotshop.as/ der kan du bestille delekatalog med alt du måtte ønske til bobbla :) hør med dem hva ett bremsekitt koster. vil tro att svinghjulet ikke er løst hvist det kommer klunkelyd, tipper svinghjulet kommer flygende fort ut av bilen hvist det er løst. motorn er fort å skiffte.. har sjøl en 65 mod t1 som er taksenket++ men får desverre ikke tid til å gjøre den ferdig pg ett annet prosjekt. victor Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Det er ganske sikkert mulig å finne bremser fra en annen boble som kan monteres på din.. Men du må sikkert ha med andre ting og da, som spindel, og muligens noe mer.. Ring på HotShop og spør om det finnes bobler med bremseskiver som passer til din bil ved litt ombygging.. Ser for meg rundt 3-5000 jeg, for bremser.. Skal du kjøpe såkalte ettermarkedsbremser, DA blir det fort 10-20-30 lapper.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 denne er ikke min nei, bare spør meg litt rundt anng. arbeid på den, siden den har litt igjen før euok. og for 40,000 så er vel dette noe man kan prute på ;D Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 1302 har skivebremser. men det er mcpersen forstilling. å på den der er det torsjon. så det går ikke åverens. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 starter å tvile på at dette er bilen jeg burde gå for... litt for mye styr ;) men jeg lurte på om man setter i en 1600 motor på en 1300, vil dette sette forsikringsfolket i full fyr og flamme, eller er dette noe som gir lett veteranforsikring? og hva er egentlig den store forskjellen mellom enn 1300 motor og en 1600 motor? :) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 spørs hvordan 1300 det er snakk om.(1300 ccm) AB 1,3 44 HK August 70 - Juli 73 AC 1,3 40 HK August 70 - Juli 75 og 1600 motoren varierer fra 47-50 hk. så det er ikke rare forskjellen. dette er bare eksempler på nyere 1300 motor. tviler på att bt sier noe om du setter i en 1600 motor. mener å huske att orginal bremsene til t1 1200 holder til ca 70 hk. så det er jo noe å gå på. men den t1 der var jo fin da. :) victor Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 der kan du jo se hva som kom ut av orginal motorer. http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___188290783313/ Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 men masse tull med... kommer til å ta evigheter på den plassen jeg er for å ordne den ;) fant enda en potensiell bil da.. hvordan vil en 1600 motor tåle en turbo ? dem er jo så små.. :P Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 tror ikke jeg ville bygget turbo på en boble. ville heller satset på en t4 motor. man klarer å hente ut nåkså mye hk av en 2.0 liter. du kan bruke en 1600 motor å få ut ca 90 hk med div trimming. men det koster jo fort 15-20 tusen å få ut litt hester fra disse motorene. spørs jo selvsagt hva du legger i det. men 90 hk merkes godt i en t1 bare så det er sagt. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 den førstnevnte bilen i tråden er det turbo på iallefall... og den har en overhalt 1600 motor... noe som virkelig vil slite på altså? :O 90hk hørtes søtt ut på bobble.. ;) men er ikke så nøye egentlig, for om jeg får penger nok skal jeg både ha saaben min og bobbla, for bobbla vikke koste betydelig mye i noen som helst avgifter :D Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 såfremt det er ett skikkelig turbobygge så funnker det:) men det er jo fortsatt en 1.6l :) Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 kan jo bare drite i turbo og sette i en 2,1l 112hk carravelle/transporter motor Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.