s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Har nettop montert Turbo trykk målar på bilen min, Slik som eg fårsto det, skulle eg feste slangen på innsuget. er det riktig? no måle den på tomgang -0.4 å max på drag 0,3. de skall vell ikkje vær slik?? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 B230FT lader vel 0,5 eller 0,6 originalt, så det ville vært veldig rart hvis din bare lader 0,3. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 mhm.....:( Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Virker som at du har montert trykkmåleren riktig ihvertfall. Men jeg synes at vakuumet ved tomgang var litt lavt. Min ligger på mellom -0.5 og -0.7 et sted på tomgang. Har du sjekka for lekkasjer? evt: oppfører bilen seg på en måte som kan tilsi lekkasje ? For sikkerhets skyld kan du jo også prøve med en annen måler? Sånn at det ihvertfall er utelukka at målern er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hvordan står nåla på orginalmåleren i dashbordet da? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 målaren er no heilt ny. ligg på ca 7 800 rpm. trur ikkje det er noen lekasje nåkken plass. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 husk at du må belaste motoren for å få no særlig "positive" utslag på måleren.... mange som ikke vet det :) Dog, -0,4 i vakum er veldig lite.... med T-kam'en min på nyoverhalte B230FT motor, hadde jeg 0,6 i vakum... da med "lekkasjefri" intercooler, slanger etz... :) Etter bytte til A-kam fikk jeg -0,8 i vakum. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 husk at du må belaste motoren for å få no særlig "positive" utslag på måleren.... mange som ikke vet det :) Dog, -0,4 i vakum er veldig lite.... med T-kam'en min på nyoverhalte B230FT motor, hadde jeg 0,6 i vakum... da med "lekkasjefri" intercooler, slanger etz... :) Etter bytte til A-kam fikk jeg -0,8 i vakum. heh hos meg var det omvendt md vakuumet! men prøv med en annen slange/vær sikker på at det ikke lekker noen plasse ved tilkoblingene, virker for meg som det er det som er feilen siden du har alt for lavt vakum og trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 i sta va det -o,7.. å o,4 i trykk.... å alt virka tett. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 i sta va det -o,7.. å o,4 i trykk.... å alt virka tett. Det hørtes mer riktig ut ja:) problemet med det lave ladetrykket er mest sansynlig en sliten Wastegate-aktuator, med slapp fjær. Denne må byttes ut...gjerne til en som er justerbar, noe std 13c-turboer ikke er. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 hmm. kansje de ja.. kor eg får kjøpe slikt hen da? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 noe std 13c-turboer ikke er. de som kommer fra FT'er jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 my bad, stemmer... FT har justerbart stag! FK har ikke... sånn var det :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 jau, men eg måtte ha en ny dings.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.