Gå til innhold

oppstart-problem...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp byttet motor til en B230E, og i går når jeg skulle prøve å fyre den, dro ikke startmotoren motoren rundt. Den bare slo inn mot svinghjulet, om dere skjønner. Eneste jeg kan se som gjør dette problemet, er at jeg bare har en ledning inn på starteren. ( + den fra batteriet da). Den ledningen jeg har, er dobbel, å går inn på den ene av de småkontaktene. Noen som kan si meg hvor den andre ledningen skal komme ifra?

 

Fikk også et problem igår, med at når jeg skrudde nøkkelen i posisjon start, klikka startmotoren, og alt i dashen ble svart. Kom heller ikke tilbake når jeg slapp nøkkelen. Måtte koble fra batteriet å vente litt for at lysene skulle komme tilbake igjen. Noen som vet hva dette kan være?

 

Håper på raske svar.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fult strøm på batteriet + en start booster. Men fant feilen nå. Var dårlig jord. :) Har også et annet problem. Når jeg skal starte, så skyter den HARDT ut av luftfilteret. Tenninga+regreim er 99% rett. Hva kan da være feilen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% rett??? om den står på merkene og toppen ikke er høvlet mye så skal jo det være 100%:D mulig den er 180 grader feil. dvs at den tenner på syl 4 når den skulle tenne på syl1. prøv å bytte om plugg ledning 1 med 4 og ledning 2 med 3 på fordeler lokket. om ikke ta av fordeler lokket og drei veiva til rotoren står rett over merket på fordeleren da står motoren i null (som jeg kaller det) drei så veiva til den står ca på 5grader på merkinga. vri så fordeleren til merket står rett over tuppen på rotoren igjen. motoren står nå med 5grader fortenning. da skal det være rett nok til at den skal starte. Håper du får greie på det.. er sykemeldt om dagen og sitter stortsett ved pcen så kan svare deg kjapt om du ikke får liv i den.. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, den er ikke 100% på merket på toppen.. Får den ikke bedre. Er kanskje en tann det er snakk i. Har gitt motoren 0-8grader fortenning. Skjedde fint lite da å. Merket på fordeleren står i ett med rotoren, så den skal være 100% rett. Har også det problemet med at den ikke får bensin. Skal ikke pumpa klare å suge opp bensin hvis jeg har under 10liter på tanken?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men denne har mekanisk innsprut dvs at dysene leverer avhengig av hvor mye skåla er hevet. er nedenfor den store gummi belgen på innsuget:D er derfor du har kaldstart dyse. og om ikke den virker vil den være fryktelig vond å starte.så motoren står helt rett og det er du sikker på... da høres det på meg som at du kansje har utette ventiler i toppen.. men sjekk strømmen inn på kaldstarten. den skal kun ha strøm når du vrir på tenninga. og styretrykks ventilen nede på siden av blokka skal ha faststrøm. det er det eneste du trenger. om du ikke får skikk på den kan jeg sende deg mob nr mitt på pm så kunne vi snakkes der er litt mer effektivt el å skrive her... skal du skru i mårra el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Fikk start på motoren her en dag, men den går ikke helt opp til turtall som sagt. Så jeg bytta fordeleren med en med noe elektronikk greier på. (det som stod på motoren orginalt). Å nå vil den ikke starte i det hele tatt.

 

Har også det problemet med at når jeg vrir veiva på merket mellom 5 og 10 grader, så står merket på kammen rett ned. (Skal stå ca rett opp), men om jeg vrir veiva en runde til slik at merket på veiva er mellom 5 og 10 grader, er kammen rett.. Hvorfor det? :S

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Fikk start på motoren her en dag, men den går ikke helt opp til turtall som sagt. Så jeg bytta fordeleren med en med noe elektronikk greier på. (det som stod på motoren orginalt). Å nå vil den ikke starte i det hele tatt.

 

Har også det problemet med at når jeg vrir veiva på merket mellom 5 og 10 grader, så står merket på kammen rett ned. (Skal stå ca rett opp), men om jeg vrir veiva en runde til slik at merket på veiva er mellom 5 og 10 grader, er kammen rett.. Hvorfor det? :S

 

Det er fordi du har 4 takts motor. 1 runde på kammen er 2 runder på veiva.

 

SUG - TRYKK - PANG - BLÅS

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår