audi sport Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 som mater hverandre.....? Siter Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt X-Audi Competition quattro 94mod X-Audi 80 1.8s med GTI motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 lukter vel ikke turbolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagg ? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Traktorpulling er litt annerledes. Har hørt at de kjører på 22 bar, men om det stemmer vet jeg ikke :D :D :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Vet ikke hvor dette er fra, men det er ganske vanlig på f.eks. flymotorer, der lufta rundt er tynn, og det kreves høye ladetrykk for å levere nok oksygen, å montere turboer som mater hverandre eller såkalt " sequential turbocharging" (må ikke forveksles med sequential turbos, som er i f. eks. skyline, som består av en stor og en liten turbo, som gir raskere respons og flatere momentkurve). Grunnen til dette er at en turbo fungerer best ved et visst trykkforhold, Pressure Ratioen, P/R. Si at en turbo på en "vanlig" bil leverer 1Bar, og er mest effektiv der, og at den ikke klarer mer trykk. Da vil P/R være: (Atmosfærisk trykk; 1Bar + Ladetrykk; 1 Bar) / Atmosfærisk trykk; 1 Bar) = 2 Mater du en ny turbo som har samme P/R, med denne lufta, vil den gi 4ganger så høyt trykk ut som den opprinnelige atmosfæren er. Dermed har ladetrykket blitt skrudd opp til 4 bar absolutt trykk (eller 3Bar i ladetrykk (overtrykk ), som vi sier ;) ) uten at turboene har ladet så mye at de blir ueffektive!:) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Originally posted by pIMp Traktorpulling er litt annerledes. Har hørt at de kjører på 22 bar, men om det stemmer vet jeg ikke :D :D :D Jo, 20 BAr ladetrykk er visst ikke uvanlig...:D (diesel vet du;) ) EDIT: Synes dette ligner på en traktorpuller, jeg..:) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 10, 2003 Rapporter Share Skrevet August 10, 2003 Jeg vet ikke om ladetrykket har noe å si, men hvis det har det, så tenker jeg det hadde blitt litt av et PSSSSSSSSH med en skikkelig dumpventil! :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet August 11, 2003 Rapporter Share Skrevet August 11, 2003 Jo, detta er nok en skikkelig værsting på jordet :op Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet August 11, 2003 Rapporter Share Skrevet August 11, 2003 Jævla smiley faen, drit, møkk, usj...!!! =) Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg