Gå til innhold

Kjøp av E36 M3

Ranger emnet


Ostby

Anbefalte innlegg

Hei trenger seriøse svar her.

Jeg skal selge sykkelen og kjøpe meg noe gromt på 4 hjul igjen, og lurer på hva jeg burde se etter når jeg skal kjøpe E36 M3, jeg har hatt 2 E36 (318i og B6 2,8) før og klarer ikke komme meg vekk fra dem når jeg skal kjøpe meg ny bil.

Jeg trenger sjekklister, hvilke modeller som jeg burde gå etter og andre tips.

 

MVH

Ostby

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trenger seriøse svar her.

Jeg skal selge sykkelen og kjøpe meg noe gromt på 4 hjul igjen, og lurer på hva jeg burde se etter når jeg skal kjøpe E36 M3, jeg har hatt 2 E36 (318i og B6 2,8) før og klarer ikke komme meg vekk fra dem når jeg skal kjøpe meg ny bil.

Jeg trenger sjekklister, hvilke modeller som jeg burde gå etter og andre tips.

 

MVH

Ostby

 

Anbefaler deg å ta et søk på http://www.bimmers.no og http://www.bmwccn.no der finner du det meste av erfaringer og tips om denne modellen pga at den har vært diskutert mang en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trenger seriøse svar her.

Jeg skal selge sykkelen og kjøpe meg noe gromt på 4 hjul igjen, og lurer på hva jeg burde se etter når jeg skal kjøpe E36 M3, jeg har hatt 2 E36 (318i og B6 2,8) før og klarer ikke komme meg vekk fra dem når jeg skal kjøpe meg ny bil.

Jeg trenger sjekklister, hvilke modeller som jeg burde gå etter og andre tips.

 

MVH

Ostby

 

Hvis du går for 3 literen er vist det en grei bil. Men vil du ha litt nyere, blir det 3,2 literen med dobbel vanos. Den motoren har hatt mye trøbbel med vanosen, det var vist Rolls Royce som laget noe greier der og det var ikke helt suksess. Skal du legge litt ekstra penger i bilen, kan du jo få en E46. Den M3` en har den sterkeste motoren BMW noensinne har laget. Styr unna SMG kassa, så har du en meget pålitelig bil som tåler masse juling.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Åja faen, var jo e36 det var snakk om her, da er vel kanskje ikke girkassene like heller da? var e46 jeg hadde i tankene..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første blir det helt feil og sammenligne S54 motoren og M10 motoren. S14 går til dels. S54 har vell ingen spesielle svakheter den heller. Ergo blir de vedlikeholdt bra og ikke kjørt stygt når de er kalde tåler de stortsett alt.

 

M10 er jo en motor med lavere litereffekt, samme som M30 som er samme motoren med 2syl mer. Den har jo sine svakheter den også, med oljerør som løsner over tid så kammen ikke får smøring, som igjen da slites fort.

 

Knakk selv en vippearm på M30B35 maskinen min, som visstnok er "normalt"

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første blir det helt feil og sammenligne S54 motoren og M10 motoren. S14 går til dels. S54 har vell ingen spesielle svakheter den heller. Ergo blir de vedlikeholdt bra og ikke kjørt stygt når de er kalde tåler de stortsett alt.

 

M10 er jo en motor med lavere litereffekt, samme som M30 som er samme motoren med 2syl mer. Den har jo sine svakheter den også, med oljerør som løsner over tid så kammen ikke får smøring, som igjen da slites fort.

 

Knakk selv en vippearm på M30B35 maskinen min, som visstnok er "normalt"

 

Var ikke snakk om noen sammenligning for min del. Bare en faktaopplysning.

 

M10 har forøvrig ikke det samme problemet som M30 angående smøring i toppen. Det er rett og slett en knakande solid kvern !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig i at M10 er en meget solid konstruksjon. Slike diskusjoner bunner vel alltid ut i at noen påpeker at M10-blokkene er de blokkene BMW har hentet høyest litereffekt ut av, at uåpnede M10-motorer tåler en bøtte med ladetrykk (dersom den er mappet korrekt), og at de går tilnærmet evig uten hverken olje eller vann. Vipparmer er vel dog et svakt punkt (særlig ved overrusing).

 

Men, ontopic: S50 er en knakende god kvern det også, jeg har en selv, og den har foreløpig fungert som en drøm. Bank i bordet. :)

 

Generelt sett er vel foringer og ledd et sjekkpunkt på E36, på en M3 er det sikkert ikke dumt å lytte etter ulyder ved oppstart, igangsetting og pådrag.http://www.autopower.se har en fin sjekkliste du kan ta med deg når du skal kikke på bil.

 

Lykke til!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår