Frakk2000 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Prøver å lakke bagasjelokket på bilen min, men lakken virker så EVIG tynn. Har blanda den etter hva de sa på sjappa, men jeg synes det virker litt i tynneste laget. 40% lakk 50% tynner 10% herder Når jeg lakker så begynner lakken å renne med ei gang, (det går sånn halvveis greit oppå, men der det er litt vinkel på flaten, så renner det som bare juling). Blir masse sig :( Hvordan fikse opp i dette? Kan jeg f.eks bruke mindre tynner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 den blandinga der virka veldig rar. husker ikke helt hvordan jeg blanda når jeg lakkerte spoileren,men jeg tror det var ca 60%lakk 30%tynner og 10% herder Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Sist jeg lakket brukte jeg 50/50 lakk og tynner. Ingen herder. Så med andre ord, ikke hør på hva andre har gjort. Hvilken lakk har du? Hvilken herder og hvilken tynner? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Glasurit lakk, tynner og herder (tror jeg?). Det er BMW kode 668, Black II. (Jet Black). Anyways, tror jeg heller skal prøve meg litt frem, kan blande bittesmå blandinger og teste med airbrushen før jeg peiser på. (*banne og steike, fjott i lakksjappa*) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 hvilke type glasurit lakk er det?(serie) Du kan jo gå inn på sidene til glasurit å finne databladene til din type lakk.Der står det blandings forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Ah, det var ikke dumt! Får sjekke det ut i morra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Ville ha sjekket det ja. Hørtes ufattelig tynt ut til å være klarlakk. Min lakktype blandes ut 5+2+0.5 med klarlakk, herder og tynner. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heiko Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Den vi har brukt, er tre med klarlakk, en del herder , og 10 - 20 % tynner. Har forsøkt bade Standard og Slow-tynner, og de er forskjellige. Standard gjør bl.a. at men bruker mye mer lakk, for å få bra finish. Den som var Slow, blandet vi kun til 10 %, og den ble nesten for løs.. Men den var fin med det at de få stedene som hadde fått noe siig i nærheten, skled inn igjen... :-) Men det tok mye lenger tid før vi kunne fjerne maskeringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 hvist det er metallic lakk skal det ikke være herder. ellers skal det være.. base uten metallic å klar lakk Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 In the quiet words of virgin Mary, please come again? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Okay, var oppom lakksjappa. Mulig han _nye_ som har begynt er skribla feil på boksen min.. hehe Det som skal være riktig er: 50% herder 10% tynner 40% lakk Og det er ikke klarlakk nei. Det er Glasurit 668 BMW lakk. Synes forsovidt det er litt lite lakk og vel mye herder, men jeg får prøve meg litt frem :) Har mye pussepapir.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 50% herder????? kanskje 50%lakk 40% tynner og 10 % herder.. høres mere rett ut.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hvis det er Glasso serie 22 er det nok 2:1 blanding med 10% tynner (hvis jeg husker rett) DVS 2 deler lakk, 1 del herder og 10% tynner, eller f.eks 1 liter lakk, 0,5 liter herder og 10% tynner Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Ja, det var nok det. Mixa og koste meg litt i dag, ser ut som jeg fikk en mye bedre blanding :) Uheldigvis fikk jeg ikke til den "store" sprøyta mi, så nå har jeg airbrusha som en helt for å bli ferdig :( Det stod Seihe eller noe på boksen med lakk jeg fikk blanda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Reiche 22 kansje ?? betyr Serie 22 som er 2K lakk, Serie 55 er baselakk, tynner, og Serie 94 er baselakk, vannbasert Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg