Gå til innhold

andpe

Bruker
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om andpe

  • Bursdag 10/19/1981

Contact Methods

  • Bosted
    tromsø

andpe's Achievements

  1. Fikset! Skiftet coilpakken og vips, så var bilen iorden igjen. Skal gå ut og måle på den fungerende packen, så legger jeg inn verdiene her. Både på ødelagt og fungerende. Så ligger alle verdiene fra alle sensorene her i tråden. Greit å finne for feilsøkere! Vet at ECU'en kan være synderen, og at den svir coilpackene. Skal legge inn raport om noen mnd om hvordan den fungere, og om coilpakken er ødelagt igjen. Vi får se..
  2. Idag har jeg prøvd å skiftet EGR-ventil, lufttemp.sensor, lambda, TPS og MAP-sensor.. Fortsatt bare dritt! Virker som at bilen har veldig sen tenning/ikke senker tenningen. Katalysatoren er supervarm, det samme er hele eksosanlegget ned mot kat'n. Prøvde igår å fjerne fremre del av eksosanleget for å se om kat. var tett, men det var ingen forskjell. Noen i Tromsøområdet som kan være behjelpelig med en bil jeg kan prøve coilpakken fra? Andreas
  3. Testet MAP-sensoren idag, og den virker grei. Brukte en vakumpumpe, manometer og stupeventil. Va 100% justerbar fra 0 til -0,9 bar. Som dere ser, så var eneste verdien som var skikkelig feil, den på 0,90 bar undertrykk. Dette trykket oppstår vel så og si kun på motorbremsing? Tror ikke at sensoren trengs å byttes, noen som er enig / uenig? Målte TPS også. Den gikk helt perfekt fra 1 -> 4,5 volt. Tror den også er grei. Skal måle både map og tps igjen når jeg får laderen til oscilloscopet mitt tilbake..
  4. Fikk lest av kodene idag med skikkelig leser : Fikk opp P.1405 EGR VENTIL P.0105 MAP-SENSOR Kan mapsensorfeilen være en følgefeil av dårlig egr? Hvor er egr-ventilen plassert på denne bilen? Hva er det som gjelder? Plugge den?
  5. Det var lik motstand i alle kablene.. 1,4 ohm. Sjekket også lamdaen, den lå rundt 0,5 ved tomgang, og 0,1-0,8 ved ujamn rusing av motoren. Målte også coilpacken, der fikk jeg like verdier mellom ene pinnen (jord muligens) og 4 andre (hver coil?) Prøvde bilen idag, og ved et visst turtall så skyter bilen avgårde som en rakett.. tydeligvis at feilen forsvinner over et visst turtall. Koblet av mapsensoren og så at bilen reagerte, det gjorde den. Hva gjenstår? TPS, MAT, CRANK, hva mer? Leste litt at vectra b er plaget med EGR og igjensoting av vakumslanger. Noen som vet hvor ventilen er, og hvilke slanger det er snakk om? Fans drittbil!
  6. Med kablene, så mener du de "skjøtestykkene" som går fra pluggen og opp til packen? Ohm'e de? Har du noen verdier jeg skal se etter?
  7. Var det jeg også tenkte, så jeg skiftet pluggene idag, men fortsatt likedan.. Da den går rent over 3k, så tror jeg ikke det er bensintrykk eller forsyning. Heller mot tenning. Hadde det vært fordeler på bilen, så hadde jeg sagt tvert at det er fukt/eir i den. :) Mulig å få tak i noen måleverdier for den "packen"? Måleverdier på Luft.temp.sensoren? Måleverdier på TPS? Måleverdier på Lambda? Anyone?
  8. Det er like lang pause mellom hvert blink. Noen blink varer lengre enn andre(1,5 sek mot 2 sek) , det er det eneste. Har lest både at det er mellom 4 og 5 jeg skal kortslutte, og mellom 5-6. Noen som vet hva som er rett? Motorlampen lyser ikke nei, må den det? Har problemer med hakkete gange fra 1k -> 2,5k, samt at bilen rykker litt under kjøring. Har lest om flere som har hatt akkurat disse symptomene, men ingenting om hva som var løsningen. Any1?
  9. Ok, fant den. Men jeg får ikke lest ut noen koder.. Den blinker bare *-*-*-*-... Ingen fornuftige blink for å si det slik. Jeg kortsluttet pinne 5 og 6, startet opp bilen, men fikk bare 1,1,1,1, i ti minutter. Noen som kan hjelpe?
  10. Finner ikke noe som ligner på ALDL-kontakten på vår 99 Vectra B 1,6 16v. Noen som VET hvor denne er plassert?
  11. OBS! OBS! OBS! Må ikke komme med positive kommentarer her i denne tråden.. De har en tendens til å få en effektiv stopp for alt som heter progresjon, samt å bidra tel at han ligg på sofaen og bare kose sæ.. Du stinke!!
  12. Kor det går her? Gjør den sæ sjøl ferdig der borte, sia du bare ligg på sofaen?
  13. Fuktig luft fra kompressoren.... tipper jeg - har hatt samme problem med min... ble mye bedre da jeg satt vannutskilleren rett på sandblåseren.. siden luften fikk kondensert i slangene - riktignok 100m slange, men, men.... Prøv å blås med blåsespissen din på noe glass i et par minutter, så skal du se at det kommer vanndråper ut... tipper jeg ;)
  14. jepp - min funker som gull! kjøpte dyser fra gasolin.no
  15. Jeg har en på 600 l/min, og den går hele tiden på min trykksandblåser... Alt er jo avhengig av dysestr da...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår