Gå til innhold

Driftingløp på Rudskogen - 21.10.06 - Ingen startavgift

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

tenk vis det hadde vært bra vær og alle folka hadde kommet!!!

da hadde det blitt kaos ved storsvingen....

husk at vis det blir ulykke og ambulansen ikke kommer fram pga parkering!!!da får du deg bråk fredrik

tenk på det til neste gang:)

 

så 50 kr for og forebygge sikkerhet er ikke mye og kreve:)

min mening

 

Nå finnes det en annen vei ut, men ja, dette er en av tingene vi må løse til neste gang...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting er sikkert,hadde det ikke regna tror jeg ikke så mange hadde klart og drifte så bra som dem gjorde!!!

drifting er jævlig mye vanskeligere på tørr asfalt!!!men en får virkelig prøvd seg på bløt også=jævlig glatt!

gleder meg til nyåret jeg:for da skal jeg være med og hå hå

 

gjelder vel deg og det magnus?

 

Jauda, skal sladde ifra deg Paul (Tviler sterkt jeg greier det, men får vel nesten prøve) Jeg må bare få fikset litt ting som fungerende sperre...

 

Fredrik skal få prøvd seg i min også, om han vil eller ikke :D haha

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns pro finalen var spennende jeg da.

Var jo litt avstand av naturlige grunner(Sikkert flere av de hadde twin'a i et offisiellt løp, og muligens aldri før i sitt liv på en konkurerende måte. Det var vått. Man kjente ikke til dyktighetsnivået eller stilen til motstanderen sin... etc.)

Fikk litt vondt av meg av å se på han i den hvite skyline'n som tydligvis var redd for bilen og ikke helt vant til å sladde(det var ikke vondt ment), og når S14 bilen smasha fronten. Både jeg og dama koste oss til tross for kaldt og vått vær. Det jeg kan si som burde vært bedre: Det burde vært vakter rundt omkring, for det var noen som grisekjørte litt på veiene mellom porten og parkeringa. En annen ting er jo speaker-volumet, men det har du jo nevnt selv.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en strålende treff og en hyggelig kommentar, Fredrik!

 

Dette ga BARE mersmak! Været kunne såklart vært bedre, ting kunne gått fortere, tidsplaner kunne blitt holdt, etc etc... Men alt kan jo ikke være perfekt første gangen :)

 

Jeg fikk en VELDIG følelse av at DETTE er en drifting konurranse - og det var en følelse som var ekstremt velkommen :) Få ting har vel irritert meg like mye som det at vinteren kommer nå (og det blir lenge til neste Drift Battle). Jeg er SÅ glad vi endelig er i gang!

 

Gratulere til vinnerne og velkommen til alle andre som vil være med:)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er jeg så skuffa som jeg kan bli. Dette MÅ være det dårligte arrangemanget jeg har vært på i mitt liv!!! Altså, DRIFT BATTLE er 2 biler som kjører en løype 2 ganger, annenhver gang foran og bak. De skal holde seg tett inntil, og "battle" om poengene gjennom kurvene. Det som møtte oss på Rudskogen var en utvidet breisladd konkurranse. Ok, været var ikke optimalt og det var synd det regnet. Men uansett, dette var breisladd og 80% kunne det ikke. Veldig synd at man skal gjøre en slik bommert... Hvorfor kjørte ikke Kenneth Moen og gutta? De kan da drifte!!!! Alle jeg har snakket med som var der mente det var drit kjedelig og utrolig skuffende. Nå står dt i programmet at kun de som kjører PRO klassen skal "battle", men vi var der til kvart over fire, da hadde vi stått og sett på at en liten gjeng sladdet seg rundt storsvingen i ca 5 timer. Mao totalt uinteressant!!! Om gutta i pro klasen kom seg på banen sånn kloken 17, eller om de kom seg på banen i det hele tatt ???? så er vel det litt sent? Kanskje si i fra at hele dagen er bortkastet, kom klokken 17:30 og se en halvtime med drifting!!! Nei, dette hadde jeg gledet meg til som pokker, men fy faen å skuffet vi er!!!! Det eneste som gledet var en kar i en 3 serie bmw, han showet fra deposvingen og resten av veien, all cred til deg!!! (og han med s14 med s15 lyktene som desverre dro av og tok av litt plast)!!

 

Gleder meg uansett til neste år, håper alle skuffelser er borte og at vi da kan få se litt ekte battle i Norge for en gangs skyld ;)

 

:hvaskjera

Nå ble jeg rett og slett forbanna.

OM du hadde lest og fulgt med så skulle det kjøres to klasser

Club og Pro

 

i club er det nye folk med biler uten bur så da kjører de en og en

Pro er gutta med bur og fult rigga biler, de kunne kjøre battle.

 

En utvida breisladd konkuranse? i England er det vel 2 eller 3 baner som kunn bruker to svinger!

 

Jeg og de andre funksjonærene var der i 12 timer, hadde ikke en kjip time, og når du kommer og sammenlikner et prøve løp opp i mot D1 fra Japan, Australia etc, vel kjøp deg en film og se kun høydepunktene!!

 

Ben-Broke sa at dette var det BESTE test Drift løpet han hadde vært på! De nevnte ikke været med ett ord annet en at det var glatt!!

 

 

Når det gjelder det med tid osv så var dette meget nytt for oss, mtp sikkerhet, utslipp og oppsett, forbedringer er allerede på tegnebordet!

 

" Dette MÅ være det dårligte arrangemanget jeg har vært på i mitt liv!!!"

Da har ikke du vært på mye treff, jeg snakka med en del tilskuere og sjåfører, og flesteparten var enige om at dette har mer potensiale en Gatebil!

Greit alt gikk ikke som på skinner, men det var ET PRØVE LØP!

 

Fredrik: Konge jobb fra din og Einars side! "Driftboys4life"

 

 

OT: Remye: har du lest forum regler og etikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg i støvet og takke for et vanvittig bra treff!!!! Vi kjørte fra bergen klokka 22:45 på fredagen... måtte stoppe og bytte dyser etter en times tid, og med sommerhjul så gikk det litt sakte over fjellet, men vi stilte til innsjekk ca kvart i syv lørdags mårran.

Nytt dyseskift på Sierra'n, og så var det bare å stille seg i kø. Styringa var helt på trynet, så rundt gikk det flere ganger, og det var jo såpeglatt på banen så det hjalp jo ikke mye, men vi hadde det KANONFETT!!!!! Fikk det bra til et par ganger.... men dessverre ikke i de svingene man burde fått det bra til i :wonder: Etter treninga var sjæfføren utslitt på grunn av søvnmangel, så det ble ikke noe løp på oss... men men... Vi kommer sterkt tilbake!

Hyggelig crew og bra kjøring gjør dette til et event som blir min 17 mai og julaften på en gang!!! At jeg fikk pressekort og fikk lov til å stå midt på banen og filme var heller ikke så dumt :D

 

Ps. synd at sileighty'en din ikke ble i orden i tide, svinball, men all cred til deg, for du har faen meg skrudd non-stopp i ei uke!!!! Synes du kunne slengt Pat'linern utpå fordet om ;)

 

Ps2. Thumbs waaaaaay up for FSR!!!! Godt jobba :)

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg i støvet og takke for et vanvittig bra treff!!!! Vi kjørte fra bergen klokka 22:45 på fredagen... måtte stoppe og bytte dyser etter en times tid, og med sommerhjul så gikk det litt sakte over fjellet, men vi stilte til innsjekk ca kvart i syv lørdags mårran.

Nytt dyseskift på Sierra'n, og så var det bare å stille seg i kø. Styringa var helt på trynet, så rundt gikk det flere ganger, og det var jo såpeglatt på banen så det hjalp jo ikke mye, men vi hadde det KANONFETT!!!!! Fikk det bra til et par ganger.... men dessverre ikke i de svingene man burde fått det bra til i :wonder: Etter treninga var sjæfføren utslitt på grunn av søvnmangel, så det ble ikke noe løp på oss... men men... Vi kommer sterkt tilbake!

Hyggelig crew og bra kjøring gjør dette til et event som blir min 17 mai og julaften på en gang!!! At jeg fikk pressekort og fikk lov til å stå midt på banen og filme var heller ikke så dumt :D

 

Ps. synd at sileighty'en din ikke ble i orden i tide, svinball, men all cred til deg, for du har faen meg skrudd non-stopp i ei uke!!!! Synes du kunne slengt Pat'linern utpå fordet om ;)

 

Ps2. Thumbs waaaaaay up for FSR!!!! Godt jobba :)

Der var den hyggelige bergenseren jo :)

legg ut bildene dine a:)

dere er hjertelig velkomne til neste år vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den hyggelige bergenseren jo :)

legg ut bildene dine a:)

dere er hjertelig velkomne til neste år vettu :)

 

Vi var to hyggelige bergensere :) jeg filmet og smurfen tok bilder... teaser bilder finner du på: http://www.essokickers.com/cgi-bin/Blah/Blah.pl?,b=011,v=display,m=latest

 

film må redigeres av noen som vet åssn man gjør det før den blir lagt ut ;)

 

Og til neste år så kommer vi forhåpentligvis med mer enn bare EN bil... :D

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten rette en stor takk til Morten på Bilprodukter som turte å låne meg Supraen sin slik at jeg kunne ta med noen passasjerer i lunsjen. Hadde med et par vakter, en kameramann fra NRK og Graham fra Prodrift. Var litt redd for bilen til å begynne med, men så skjønte jeg at den faktisk ville gjøre det jeg ba den om.

 

Ikke bare fikk jeg luftet noen nøkkelpersoner, men det betød faktisk mye for meg rent personlig også. Jeg har jo nesten ikke fått kjørt siden 2004, så det var nesten så jeg fikk klump i halsen når jeg fikk hele runden til å klaffe 100% på den siste runden med Graham i passasjerstolen. Styrstopp og turtallssperra inn i alle svinger. Helt rått!

 

Tusen takk Morten. Om det ikke var for at du er så jævlig stor og maskulin så hadde jeg ligget med deg der og da :D

 

Bare hyggelig Fredrik :) Jeg stoler 110 % på deg og kjøringa di, så jeg var aldri redd for bilen. Den skal jo brukes ikke sant?! Var faktisk drit kult å se hvordan bilen faktisk skal brukes. Håper noen filmet det slik at flere kan få se det.

Var faktisk sinnsykt kult å sitte på en tur også. Ble så innspirert og gira at jeg prøvde å sette den opp i tredje gir i venstre svingen, men kan vel skrive under på at det gikk greit til helvete :D Kom vel mer eller mindre ryggende gjennom svingen og ut i purra.... hehehe Så jeg fant vel ut at jeg må trene endel mer før jeg mestrer dette i nærheten av deg ;)

Vil rette en stor takk tilbake til deg (Kenneth og Tom Ole også) for at du/dere har dratt i gang dette og for et meget bra gjennomført testløp forholdene tatt i betraktning. Storkoste meg og gleder meg som en unge til neste år.

 

P.S. Når du sier sånn så er jeg veldig glad jeg er jævlig stor og maskulin :D hehehe

 

ekkoj: Hold de skitne fantasiene dine for deg selv a :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg i støvet og takke for et vanvittig bra treff!!!! Vi kjørte fra bergen klokka 22:45 på fredagen... måtte stoppe og bytte dyser etter en times tid, og med sommerhjul så gikk det litt sakte over fjellet, men vi stilte til innsjekk ca kvart i syv lørdags mårran.

Nytt dyseskift på Sierra'n, og så var det bare å stille seg i kø. Styringa var helt på trynet, så rundt gikk det flere ganger, og det var jo såpeglatt på banen så det hjalp jo ikke mye, men vi hadde det KANONFETT!!!!! Fikk det bra til et par ganger.... men dessverre ikke i de svingene man burde fått det bra til i :wonder: Etter treninga var sjæfføren utslitt på grunn av søvnmangel, så det ble ikke noe løp på oss... men men... Vi kommer sterkt tilbake!

Hyggelig crew og bra kjøring gjør dette til et event som blir min 17 mai og julaften på en gang!!! At jeg fikk pressekort og fikk lov til å stå midt på banen og filme var heller ikke så dumt :D

 

Ps. synd at sileighty'en din ikke ble i orden i tide, svinball, men all cred til deg, for du har faen meg skrudd non-stopp i ei uke!!!! Synes du kunne slengt Pat'linern utpå fordet om ;)

 

Ps2. Thumbs waaaaaay up for FSR!!!! Godt jobba :)

 

Det er dere som skal ha takk. Hørte historien om deres strabaser i forkant. Kan ikke bli annet enn imponert over entusiasmen. Fikk ikke sett så mye av kjøringa, men bildene avslører jo at bruksbilen ble brukt :D

 

Håper å se dere igjen til neste år, men da kan dere la været bli igjen i vest ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som skal ha takk. Hørte historien om deres strabaser i forkant. Kan ikke bli annet enn imponert over entusiasmen. Fikk ikke sett så mye av kjøringa, men bildene avslører jo at bruksbilen ble brukt :D

 

Håper å se dere igjen til neste år, men da kan dere la været bli igjen i vest ;)

 

ar litt kaos og sånn ja... sierran fikk ny bakaksling og nye spindler dagen før vi reiste... men det var verdt det :D Skal se vi står og tripper forran porten til neste år også :D Men da har forhåpentligvis svinball fått sileighty'en i orden... han ble utsatt for et aldri så lite motorhavari... :(

 

Men fremdeles: two thumbs waaaaay up, for detta var sjef!!! :)

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår