Stringmon Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Har nettop fått igang 323'n ('85) og merker at hele bilen rister når jeg bremser... Merker det spesielt på rattet. Hva kan dette være tegn på? Slitte bremseklosser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Det kan feks. være feil avbalanserte hjul, kast i skivene, noen feil med forstillinga, sikkert mer det kan være også! Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 var slik på bilen til en kompis av meg og dær var forstillinga veldig skeiv. slittes dekkene skeivt? Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFreeBear Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Har nettop fått igang 323'n ('85) og merker at hele bilen rister når jeg bremser... Merker det spesielt på rattet. Hva kan dette være tegn på? Slitte bremseklosser? Ikke slitte bremseklosser.Sannsynligvis bremseskivene foran som har blitt skjeve.Kan også vere bærekuler eller foringer i bærearmer som er gåen i forstillingen.Om forstillingen er skjev og alt ellers er ok vil du ikke merke noe risting ved bremsing.Men om du kjenner det mer i rattet enn i bremsepedalen vil jeg også tro det er noe i forstillingen. Siter 94`Audi Du bare kjenner det stemmer - TURBOFEMMER! 84` Bmw 335i 81` Bmw 528i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Jau, er vel forstillinga da, for dekkene slites veldig ujevnt selv med riktig lufttrykk... Får vel ringe verkstedet og svi av noen lapper:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 kan være ubalanserte dekk, å det bli berre værre å værre . rista bilen også ved kjøring? i ei viss fart, då e det ubalanserte dekk Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Er det bærekuler, foringer eller lager, så ville ristinga mest trolig ha stoppa da du bremsa.. Skjer dette kun når du bremser, vil jeg holde en knapp på u-avbalaserte hjul, eller skiver med kast.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega-A Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Jeg hadde det slik på min Ford Sierra, kastet av og til helt brutalt på rattet. Skiftet bremseskiver, bremseklosser, og kjøpte sånn forsterka foringer på Biltema, og ristingen ble borte. Mest sansynlig er det skivene. Det er iallefall billigst å bytte det samme som meg, så slipper du en hel masse penger på verksted bare for å finne ut at det er skivene du bør bytte. Siter - Omega-A Det er ikke tøft å være død. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg