Gå til innhold

BMW e46 prosjekt - mer bass :)

Ranger emnet


Boddiz

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det linjeutgang på denne spilleren? Pleier jo ikke å være det i standardanlegg i biler

Nei :shake

 

Bruker en omformer fra høynivå signal til "vanlig" signal, og det funker greit det til subben (les: de laveste frekvensene), men er litt bekymret for hvordan det vil funke (med tanke på dynamostøy) om jeg smeller inn en 4kanaler.

 

_eSOo_: Ja, tanken har faktisk slått meg, men jeg har liksom ikke lyst til å "gjømme" noen komponenter i bygget mitt - vil at alt skal være synlig, men det er da jeg får problemer med hvordan jeg kan gjøre det med en evnt 4kanaler. har du flere forslag? :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet den omformeren da?

 

Skal etterhvert monteres noe anlegg i bilen til muttern (Mondeo 2006), og hun vil helst beholde orginalcdspilleren, og er egentlig helt okay høytalere i bilen, mangler bare litt bass. Så lurte på å få taki en slik høynivå til lavnivå omformer

 

tror de har det på biltema, å da vet du at det ikke koster så mye:P men jeg vet ikke om kvalitet og sån, har aldri prøvd slike.

 

Boddiz: vis du gjør det samme som du har gjort med det som er i gulvet, bare du har det på siden, i veggen da. inne i ett glassmonter.

kanskje det ville funke...

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet den omformeren da?

Tror det var 400,- for den, er Stinger av merke. Vet man får de på biltema til MYE rimeligere, men jeg tenkte jeg skulle kjøre litt kvalitet :) Dessuten har jeg blitt fortalt at kvalitet er veldig viktig på slike omformere. Men om det stemmer er en annen sak.

 

 

vegardrs: har tenkt på det , men om jeg skal bruke en av sidene til 4kanaleren, hva med den andre? blir liksom ikke harmonisk design-messig om jeg ikke skal røre den andre siden.

 

En ting som har slått meg er å "stille ut" noe i et glass på den andre siden. Slik som en statue eller lignende hvis du skjønner. Noen forslag? dette bare for å få begge sidene "like" liksom.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig morro å høre at folk synes det ser bra ut. :) Takk for kommentarer alle sammen!

 

ble tøft dette her! du kan f.eks stille ut en litt "fansy" brannslukker på den andre siden? for å få det likt? kansje en i krom som vil skinne godt dersom du lager blått lys eller noe? bare et forslag:)

Ahh, genialt forslag! Men hvor finner jeg FETE brannslukkere i f eks krom? Finner bare sånn vanlige kjipe noen (den til venstre er 2liter, passe stor med andre ord)

 

10210070_60_107.jpg

 

Går jo ann å "modifisere" disse litt, men det beste hadde jo vært å kjøpt en ferdig modifisert liksom.

 

Steike ta

Ble VELDIG pent det her Boddiz

Hva trur du om å ha 4 sånne TS-3004SPL i bagasjen?

Kommer til å spille bra?

4 sånne, riktig tunet (riktige kasser, kraftige nok forsterkere, og kraftig nok strømkilde.) vil nok bli så brutalt at du IKKE KAN sitte i bilen når du vrenger opp. Husk også at 4 krever sitt litervolum. Lykke til og la oss se hvordan det blir! :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.czt.no/catalog/product_info.php?cPath=457_1645&products_id=2928

 

Jeg kjøpte en branslukker i karbon look på TV boden en gang.. de hadde også rød blå og blank. så dersom du har noen lignende sjapper i nærheten så har kansje dem?

 

PS: det siste spørsmålet du har svart på er ikke jeg som har skrevet:)

RallyeGolf + mk2 2.0 16V

 

x98 Golf 4 GTI GTR ,BMW 323CI E 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=2928

 

Jeg kjøpte en branslukker i karbon look på TV boden en gang.. de hadde også rød blå og blank. så dersom du har noen lignende sjapper i nærheten så har kansje dem?

 

PS: det siste spørsmålet du har svart på er ikke jeg som har skrevet :)

 

Har rettet siteringa nå. Gikk litt fort i svingene i stad.

 

den på czt.no synes jeg ikke var noe fin. Men de var bra de på bs, mon'tro hvordan størrelser det er på dem. Ikke noe kult om de er VELDIG små liksom.

 

TV boden sjapper i nærheten? Hmm, tror ikke det. Aldri hørt om TV Boden faktisk...

 

Hva med å pusse ned en "vanlig" brannslukker, lakkere den i krom og "tagge" Boddiz (eller evnt noe annet...) på den.. hehe. En tanke som slo meg i stad.

 

Hva med å fjerne kondensatoren fra hjulbrønnen og putte 4kanaleren ned der...

Har ikke kjøpt 4kanals amp enda, men ikke mange 4kanalere som får plass i plassen til kondisen. Og dersom jeg skal endre noe der, så må jeg bygge om hele greia, og det vil jeg ikke.

 

Har du prøvd uten kondensator å sett om det er noen forskjell? en mulighet hadde jo vært å hatt en kondensator på hver side av bassen da, i de "romma" du lager der, men da kommer de jo litt vel langt unna forsterkerene kanskje?

Er nok ikke store merkbare forskjellen uten kondensator, den er der egentlig mest for show :) Men har ikke prøvd uten nei.

 

Godt designmessig forslag med kondis på sidene til kassa, men det blir nok uaktuelt med 2 kondiser vil jeg tro.

 

Har tenkt litt på å sette ampen på/under bagasjeromslokket. Sånn som her (bare en 4kanaler isteden for skjerm/høyttalere selvsagt):

 

hildemy9.th.jpg

 

Noe som lar seg gjøre tro? Hvordan skal jeg evnt trekke kablene?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men de var bra de på bs, mon'tro hvordan størrelser det er på dem. Ikke noe kult om de er VELDIG små liksom.

 

TV boden sjapper i nærheten? Hmm, tror ikke det. Aldri hørt om TV Boden faktisk...

 

Hva med å pusse ned en "vanlig" brannslukker, lakkere den i krom og "tagge" Boddiz (eller evnt noe annet...) på den.. hehe. En tanke som slo meg i stad.

 

 

 

de er på størrelse med en 0.5 colaflaske:) det er den jeg har, og den er også 500g.

 

Pusse ned å lakke en vanlig går nok også.

:smilbmw:

RallyeGolf + mk2 2.0 16V

 

x98 Golf 4 GTI GTR ,BMW 323CI E 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde sett sykt ut med amp oppunder bagasjelokket men trur ikke signal og strøm og høytaler ledningene hadde blitt så glade for dette over tid

 

tror også at ampen kan få skader når lokket smelles igjen desverre .....

 

men lykke til du finner nok ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår