Gå til innhold

Clutch(?) Problemer på E34 535i

Ranger emnet


CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Det hele begynnte forleden dag, at jeg clutcha, å pedal ble sittende i botten, med clutchen var ikke fri. jeg dro clutchen ut for hånd, å det funker fint. Men igår kveld igjen når jeg sto i ett kryss med clutchen inne og 1 gir, så kjenner jeg at clutchen begynner "å ta" altså jeg begynnte å trille framover selv om jeg holdte pedalen i bunn, jeg fikk dratt den ut i fri, å trillet inn på en parkeringsplass. Nå hjalp det ikke å dra pedalen ut, pedalen kom ut men føltes som at "resten\innmaten" videre bak pedalen ikke kom tilbake. Jeg fyllte på litt bremseveske å dro hjem å la meg for å kjike mer på det idag. Idag når jeg kom til bilen var pedalen litt annerledes, den tok helt innerst, så jeg starta den å fikk den i gir, å tenkte jeg skulle kjøre til verksted med den. men når jeg fikk girt meg opp 2 gir så var clutchen plutselig helt fin. Det har den også vært i hele dag, helt til nå ikveld igjen, nå kjenner jeg de antydningene at clutchen bare "synker" mer og mer inn ved hyppig clutch bruk.

 

Hva kan dette være?

_________________

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tipper masterpumpa på klutsjen, den som sitter på pedalen altså, enten inni bilen, eller på torpedovegg rett utenfor pedalen, hvis bremseveske nivået blir lavere å lavere, så er det sannsynlig at det er slavepumpa som må byttes, den som sitter på girkassa. du får repsett til pumpene også, kan funke og være billigere, men jeg tror ikke de er så dyre.

 

edit: masterpumpa har ryki på et par av mine biler, de kan bli tørre og tørke inn osv.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår