Gå til innhold

Focal eller Seas?

Ranger emnet


demogorgon

Anbefalte innlegg

det to bra produkter, ikke noe jalla hos noen av dem.. men som sagt, lytt deg selv frem til hva du liker. jeg kanke sitte her og si at FOCAL er best i verden selv om jeg mener det.. det er for meg og eisa (2005-2006) for deg kan det være seas eller kanskje noe du ikke har hørt enda.. så morel hadde funnet plassen inn på eisa sinn liste i år (2006-2007) men som sagt.. det trenger ikke bety at du liker det.

 

Er også en del pris forskjell.. topp serien til seas er Lotus og koster 6995,-

topp serien til Focal er Utopia N6 koster 19500,- og N7 koster 24000,-

 

skal du ha focal for ca 7k må det bli FOCAL 165K2P eller at du legger på litt og for 3veis settet FOCAL 165K3P

 

disse spiller tøft som bare det, men som sagt.. jeg vet jo ikke hva du liker.. så igjen.. LYTT deg frem og få det DU liker og ikke det folk i et forum liker...

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker for gode svar, og er vel forsåvidt en smule klokere.

 

men jeg fikk temmelig lyst til å høre noe focal sett. må prøve å få til det snarlig. uten å ha hørt noe holder jeg faktisk fortsatt en knapp på Seas.

Reference er ikke langt unna perfekt i mine ører, om de har riktig med utstyr bak seg. hvis det ca tilsvarende alternativet fra focal er 15k dyrere, skal det være temmelig mye bedre, og det tror jeg rett og slett ikke er mulig.

håper jeg tar feil da selvsagt ^^

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen Focal biler som det er brukt så mye tid med tanke på instalasjon som i din..?

 

med tanke på høytaler instalasjon i bilen min,så er ikke den noe hokkus pokkus,det er kun subbene som står i avstemt kasse osv. alle høytalerne sitter bom fast,festet med gjenomgangsbolter til karosseriet å sånn,men det bør det være for at det skal låte skikkelig også....jeg har stor tro på focal,ikke missforstå,men kanskje andre ting låter like bra,og koster halvparten..:)

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av, Per bor bak sofaen han..

cossie power har greie på bilstereo så hører du på bilen hans så blir man sikkert overbevist at seas er helt kanon.. men jeg har hørt litt på fete bilstereo instalasjoner og når man sitter i hondan til Anders for man lyst på ODR og går man over i bilen til Fido så låter jaggu polk fett også. Jeg har ikke hørt bilen til Kenneth, men jeg forventer at det også er helt kanon bra også.

Ta en prøve lytt i finalen på bilen til cossie power og du blir sikkert overbevist, men husk at de gutta jeg nevner har brukt litt mer enn 4timer på å montere frontsett... tror det de gutta legger ned av erfaring og planlegging samt arbeid kan gjøre nesten hva som helst bra. Spesielt med tanke på hvordan utstyr de har foran høytaleren, F1 Status med egen equalizer på vært element +++ verdi 60 000kr, Har du planer om å bygge på samme måte er det jo akkuratt dette du bør gjøre.. har du planer om å montere frontsettet inn i døra i originale hullet bør du kanskje lytte til akkuratt denne type instalasjon.. bare en tanke

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av, Per bor bak sofaen han..

cossie power har greie på bilstereo så hører du på bilen hans så blir man sikkert overbevist at seas er helt kanon.. men jeg har hørt litt på fete bilstereo instalasjoner og når man sitter i hondan til Anders for man lyst på ODR og går man over i bilen til Fido så låter jaggu polk fett også. Jeg har ikke hørt bilen til Kenneth, men jeg forventer at det også er helt kanon bra også.

Ta en prøve lytt i finalen på bilen til cossie power og du blir sikkert overbevist, men husk at de gutta jeg nevner har brukt litt mer enn 4timer på å montere frontsett... tror det de gutta legger ned av erfaring og planlegging samt arbeid kan gjøre nesten hva som helst bra. Spesielt med tanke på hvordan utstyr de har foran høytaleren, F1 Status med egen equalizer på vært element +++ verdi 60 000kr, Har du planer om å bygge på samme måte er det jo akkuratt dette du bør gjøre.. har du planer om å montere frontsettet inn i døra i originale hullet bør du kanskje lytte til akkuratt denne type instalasjon.. bare en tanke

 

Godt sagt ;)

Lytt å gjør deg opp en mening selv

Hva som er god lyd skiller vel fra øre til øre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også en del pris forskjell.. topp serien til seas er Lotus og koster 6995,-

topp serien til Focal er Utopia N6 koster 19500,- og N7 koster 24000,-

 

skal du ha focal for ca 7k må det bli FOCAL 165K2P eller at du legger på litt og for 3veis settet FOCAL 165K3P

 

Som du her påpeker er jo det en ganske stor prisforskjell der. Du skal like Focal Utopia Be7 jævla mye "bedre" enn topp serien til seas for å si det sånn om en fornuftig sett skal punge ut over 3 ganger så mye for et sett.

 

Når det gjelder Focal i samme prisklasse som Seas settet du prater om er vel det den mest fornuftige sammenligningen. Hvem av de settene kommer nermest den lyden en ønsker er vel det som bør være avgjørende. I bil har jo selvfølgelig fysisk størlse og hvor vansklig\enkelt det er å montere bra også en faktor.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først få understreke at jeg er ikke noen ekspert på hverken seas eller focal. Jeg har hørt begge, utopia fra focal og en ukjent seas vare. Dog var dette i helt forskjellige biler, så jeg kan ikke sitte her å si hverken for eller imot noen av de.

Jeg synes det ligger mye fornuft bak det erik andre sier: lag deg opp en mening om hva DU liker. For alt du vet så finner du en vare som kanskje er mye billigere som fortrinnsvis passer din musikk, bil og ører bedre enn både focal og seas.

 

Det koster ikke noe å høre på forskjellige elementer, selv om du har lyst på enten seas eller focal. Kanskje får du deg en aha-opplevelse.

 

Litt ut ifra egen erfaring, så har jeg vanskelig for å "bytte" merke hvis jeg først har forelska meg i en ting. Da er det liksom den tingen som gjelder og alt annet kommer i bakevja. Det er helt til den dagen en kar spiller både høyere og i ditt tilfelde bedre, med et i utgangspunktet dårligere anlegg....

 

mvh

Sigbjørn

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

 

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal trenger ikke å koste skjorta for att det låter bra.Men som cossie sier att det å montere riktig får man større utnytte av frontsett.Han er vel en av de få som absolutt kan det med lydjustering har jeg skjønt.En annen ting er det med disse såkalte testene de forskjellige hifi magasinene tar.Akkuratt det tar jeg med en klype salt.Focal vinner test på test.Dette gjelder alle prisklasser.Sender her en test som er gjort.Dvs over 1000.- euro og under 1000.- euro.Skal ærlig innrømme att jeg kjøpte ikke Focal pga disse testene,men pga lyden.Som Cossie Power nevner i en annen tråd,å tweake en bil er ikke gjort over natta.Skal bli en fornøyelse å få en lytt til cossie power sitt lyd system.Hvis jeg får lov da.Må legge til att Erik Andre sin astra låt utrolig godt ennå han ikke var helt ferdig.Er det Grøtlibekken han heter tro med Seas Lotus i Tønsberg,låt også utrolig godt.Er valget mitt mellom Focal og Seas Lotus faller valget på Focal.Fordi jeg personlig liker Lyden i Focal.

Per....

http://www.focal.tm.fr/revue-presse/download/EN/car/utopiabeC/FA0509UTOPIA6D5.pdf

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forsåvidt enig i det dere sier om lyttetester, men tilgangen på installasjoner av lignende caliber, og focal i det heletatt er heller laber.

 

Sigbjørn, du nevner det å velge anlegg etter musikksmak, det er en av de tingene som er viktig, at det er noe man ikke skal måtte gjøre. et godt anlegg er et som ikke difrensierer, et som kun reprosuserer og forsterker det originale signalet, "sugar coating" som jeg prøvde å hinte til tidligere, er jeg sterk motstander av.

så jeg lurte litt på om focal bedrev nettop overdreven sugar coating, men det fikk jeg avkreftet.

 

og det at installasjoner låter ulikt er en viktig faktor.

kameraten min med reference fronsettet kjører det for tiden i original avlukkene i siedøran, og det er langt i fra det beste plasseringa, DSP og equlizering i spillern til tross. mangler det fortreffelig "rene" preget lyden hadde i mazda 626 installasjonen hans.

 

må saktens komme meg på treff snart :)

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår