Gå til innhold

Touran 2.0Tdi DSG og chiptrimming??

Ranger emnet


Earthquake

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss en ny Touran 2.0Tdi DSG Exclusive Line varebil og jeg lurer på å chiptrimme den. Har hørt mye rart om disse "plyg & pray" boxene og lurer på om noen her har erfaring med slike boxer eller annen chiptrimming til Touran med 140HK diesel??

 

Nå er vel ikke DSG-kassen glad i mer enn 350nm dreiemoment...

2011 Passat 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om grikasse-ras på 2.0 TDI med chiptrim, så da antar jeg at den tåler i overkant av 400Nm.

 

Ja nei.. for jeg følte bare det var litt påståeligt å komme med at en DSG kasse ikke tåler mer en 350nm bare ut i fra egen erfaring. Da 170hk'ern har 350 nm orginalt... så bør nok denne kassen tåle en del mer en 350 nm.. I og med dette skal holde noen år.

Eller jeg har ikke lest eller forsket så utrolig mye rundt dette. men tenker bare litt logisk eller fornuften vil vel tilsi at den skal kunne tåle litt mer en hva som er orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det nok som en annen nevner her, senking og STORE hjul før mer HK/Nm finner veien under panseret. Har sett litt på 8,5x19" og et 35mm senkesett. Det skal jeg ha på før sommeren, for da skal bilen stripes opp med reklame osv. Må jo se ut som folk:)

 

Jeg har hatt bilen min siden 21 oktober og siden det har vi åpnet en ny butikk på Hamar, så jeg pendler ditt 1-2 ganger i uka og har da allerede kjørt 12.000 km, så jeg må gjøre om leasingen og heller betale mer pr.mnd og kjøpe ut bilen privat når 36mnd har gått:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det nok som en annen nevner her, senking og STORE hjul før mer HK/Nm finner veien under panseret. Har sett litt på 8,5x19" og et 35mm senkesett. Det skal jeg ha på før sommeren, for da skal bilen stripes opp med reklame osv. Må jo se ut som folk:)

 

Jeg har hatt bilen min siden 21 oktober og siden det har vi åpnet en ny butikk på Hamar, så jeg pendler ditt 1-2 ganger i uka og har da allerede kjørt 12.000 km, så jeg må gjøre om leasingen og heller betale mer pr.mnd og kjøpe ut bilen privat når 36mnd har gått:S

 

Mye betaler du pr mnd? og åssen model har du? har du 2007 utseende? Jeg lurer og på å senke den 35 mm.. men føler det er litt lite. Bilen er jo himmelhøy orginalt.

Jeg har en svart 2.0 tdi (140hk) og dsg. ekstra utstyr er vel Full klima, tåkelys foran, sota vinduer og krok.

Betaler rundt 3200 inkl mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye betaler du pr mnd? og åssen model har du? har du 2007 utseende? Jeg lurer og på å senke den 35 mm.. men føler det er litt lite. Bilen er jo himmelhøy orginalt.

Jeg har en svart 2.0 tdi (140hk) og dsg. ekstra utstyr er vel Full klima, tåkelys foran, sota vinduer og krok.

Betaler rundt 3200 inkl mva

 

Min bil er en 06' Exclusive med det "gamle" utseende, den har alt utstyr, bortsett fra skinn og store navien, jeg har den lille pil-navien (bare drit). Jeg betaler 1365 + mva pr.mnd og det var med 40.000 + mva i forskudd. Leasing på 36mnd og 60.000km, gjennkjøp ca 180.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bestill Bluefin fra Superchips. De har ekstremt mange fornøyde kunder, og du kan ta ut/legge inn programet akkurat når du ønsker. Er selv medlem på uk-mkivs.net forumet og da får man 10% rabatt. Enheten ender da på ca 7.000,-. Du henter ut originalprogrammet, sender det til Superchips for anaylse, og så får du et program som passer til din ecu sendt tilbake. Koble til og legg inn i bilens ecu, og tut&kjør. Selv ringte jeg til Superchips og bestilte på mandag, DHL kom med enheten i dag så leveringen går raskt. 7 dagers fri returrett uavhengig av grunn. Men det er veldig mange som er fornøyde med Bluefin, så returer tviler jeg på at det er mange av. Gå inn på Bluefin - PLUG-IN AND GO. Bluefin by Superchips.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår