Gå til innhold

All soting forbudt?

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Helt enig... Det er også ganske greit å se inn i bilen slik at man feks i et kryss faktisk ser at vedkommende bil som har vikeplikt for deg faktisk har sett deg...

 

Lys solfilm er greit om det passer til bilen, selv foretrekker jeg orginalt tona vinduer. Mørk solfilm som de fleste rånebilene har STYGT og HARRY... Hvis jeg får inn en bil med solfilm er det d første som blir fjernet... usj.

Pft, er jo ingenting som slår en halvkrasja Sierra med helsvarte ruter rundt hele.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal man ha en rånebil, så er sort soting helt greit syns jeg ;)

Det liksom en obligatorisk ting, som terninger og wunderbaumen.

 

Men til saken... Den linken jeg pasta, hvordan kan jeg vite om det er bullshit at soting bak er blitt ulovlig? Hjelper vel ikke å ringe biltilsynet eller politiet, for alle har forskjellige meninger og ingen er sikre på dette virker det som.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du skal forholde deg til er regelverket. Hva naboen sier, eller bestemora til naboen til morra di som kjenner ei på jobben som har ei vennine som er i slekt til en som jobber i Biltilsynet på Svalbard, har ingenting å si, så lenge regelverket er klart på det området. :)

 

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-031.html

 

Der står det klart og tydelig;

Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran).

 

:)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du soter 100% og tar vekk speilet kan ingen si noe:)

Om man leser litt i Kjøretøyforskriften, så ser det ut til at dette ikke er lovlig.

Dette av den grunn at biler som har krav på innvendigspeil skal kunne se utrykningskjøretøyer i dette speilet, og da må man se på hvilke biler som har innvendig speil som krav;

§ 30-3. Speil på bil

2. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes.

Altså kan man ikke sote 100% og ta vekk det innvendige speilet, med mindre man har en bil som oppfyller kravet som er uthevet over (f.eks varebiler med skillevegg, lastebiler, osv). :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du skal forholde deg til er regelverket. Hva naboen sier, eller bestemora til naboen til morra di som kjenner ei på jobben som har ei vennine som er i slekt til en som jobber i Biltilsynet på Svalbard, har ingenting å si, så lenge regelverket er klart på det området. :)

Minnet meg litt på et Donald-blad jeg leste en gang, en som hadde hørt om en som kjente en som trodde han hadde hørt rykter om at osv :blah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :D

Det er alltid noen som har hørt noe av en kamerat ... (osv) som tror ting er lovlig av den grunn.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man leser litt i Kjøretøyforskriften, så ser det ut til at dette ikke er lovlig.

Dette av den grunn at biler som har krav på innvendigspeil skal kunne se utrykningskjøretøyer i dette speilet, og da må man se på hvilke biler som har innvendig speil som krav;

 

Altså kan man ikke sote 100% og ta vekk det innvendige speilet, med mindre man har en bil som oppfyller kravet som er uthevet over (f.eks varebiler med skillevegg, lastebiler, osv). :)

Jeg har vist en bil på BT med tectylert bakrute, og da fikk jeg beskjed om å ta ned speilet. Det er rom for tolking i den forskriften.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berre et spørsmål. kenn tectylera ei bakrute?
:hello: kiddie

Regna med det ble et spørsmål. Ruta ble opprinnelig lakkert sort men gjennomsiktig av noen sk. proffer. Flassa som ville f.. Etter en bitte liten diskusjon:fatality: fikk jeg beskjed om at den ruta ikke var mulig å lakkere, den ville flasse uansett.. Da fant jeg tectylen. Utenfra ble ruta helt strøken, og den flassa ikke på to år

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist en bil på BT med tectylert bakrute, og da fikk jeg beskjed om å ta ned speilet. Det er rom for tolking i den forskriften.

Det er mulig, men hvorvidt det var pga manglende innsikt i regelverket, er jeg ikke sikker.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår