C180 Sport Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Heisann. Jeg har vært på rudskogen idag på gatebiltreffet ;) Men på veien hjem merket jeg at headunit'en var veldig varm...Jeg tok den ut og kjente bak og der var den så varm at jeg brant meg på fingrene :S Noen som har noe peiling på hva dette kan være?? Skal vel ikke bli så varm...? Mvh Tom Erik :) Siter Merc C180 Sport, under oppussing :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 transistor som holder på å gå til hælvete kansje, den var værtfall ekstremt varm på forsterkern min, helt til den gikk sund. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C180 Sport Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hmm...kanskje,men spilleren er bare ca en mnd gammel da :/ Siter Merc C180 Sport, under oppussing :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 lever den inn da Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Noen spillere blir temmelig varme ja, uten at noe går til h..... Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Å brenne seg på elektronikk er ikke akkurat veldig uvanlig nei :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Feks Alpine skriver i bruksanvisningen til spillerene sine att driftstemperaturen er høy og att du kan brenne deg.. Min Pioneer spiller blir også sykt varm Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Jvc sin chameleon (en av de første) ble så varme at det skjedde støtt og stadig at cd slo seg. Nyere modeller mener jeg å ha sett kommer med kjøle vifte Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Stemmer det alpine spilleren blir varm.. Men den fungerer da uansett... Men Rf spilleren min ble så varm at det ikke gikk ann og ta på den, Det at den lå oppå varme kanalene hadde kansje litt med saken og gjøre... hehe den ble så varm så den ikke ville fungere.. En jevla ræl/søppel/(sett in passende negativt ord her) spiller var det uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 alle spillerene jeg har vært borti (4-5) har blitt så varme etter noe bruk at man har brent seg på de. er som nevnt tidligere ganske normalt for veldig mange spillere. spesielt om du kjører høyttalere på spilleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 normalt ja :) og det er først og fremst utgangs IC -ikke transistor- og som JEJ beskriver er jo når innebygd forsterkeren brukes at den blir så varmt. Det JEG pleide å gjøre var å koble ut utgangs IC men det må gjøres av "utdannet personel" eller noen som kan. Noe enklere for folk felst er å dempe helt ned de kanalene som ikke brukes, da mange bare har et par høytaler koblet til FRONT utgangen så demper man REAR utg helt, ellers vil REAR utgs levere signal til en balast motstand og generere varme... Andre ting som hjelper er å lage noen åpninger under dashen da de fleste er helt tette og da blir det dårlig med luft sirkulasjon bak dashen. Bør vel nevnes også at cd plater med mye ripper/møkkete også vil skape mer varme i cd spilleren... av den enkle grunne at servo kretsene i cd mekanismen vil jobbe mer konstan og generere en del varme... :hello: mottiltak: sett heller på radion... :hammer: :) Ellers greit å huske: varmen forkorter laserens levetid BETRAKTELIG..... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 matador: På Alpine kan du velge om IC'en skal være på eller av :D :respect Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C180 Sport Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Ok...Takker for svar :) Men da er det ikke noe feil med spilleren da? Dette er normalt altså? Siter Merc C180 Sport, under oppussing :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ja, det er ikke noe feil med spilleren. er helt normalt at de blir ganske varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C180 Sport Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Ok, takker igjen for svar :) Siter Merc C180 Sport, under oppussing :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg