Gå til innhold

HJELP Golfen lekker...

Ranger emnet


VR6power

Anbefalte innlegg

hei, typen til søster mi har en golf 2 89 modell , det er en 1.8 syncro.

denne var litt fuktig inni og vi tok ut alt interiøret , der var da dempemattene fullstendig gjennomtrekt i vann , luktet FYF...så vi rev ut dem og kasta dem, tok så ut teppet også å tenkte vi skulle tørke ut bilen.

MEN når det regner så blir det en skikkelig sølepytt i fører og passasjer dørken

fremme...ingenting bak men bare fremme.

 

prøvd å finne ut kor det lekker , men finner lissom ikke noen plass det skal lekke rett inn der..kan nokken HJELPE med det, tidligere erfaringa eller noke?!

 

-pakninga rundt dører og frontrute ser bra ut og deksel under panser ser og OK ut..

 

tusen takk for oppklarande hjelp

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekselet over vannkassa er nok ikke den aller beste nei, den er litt knekt og ødlgd. kan det vere det alså, trodde ikke det kunne renne inn vann derfra fordi der er jo drenering ut i skjermene, men hmm da skal han få kjøpe ny den først, interiøret skal ut jaaaa...og ut med frontruta? hmm faen e ikke det en forjæ...jobb da ? pakninga og alt ser bra ut rundt ruta da , ingen tegn til rust ivertfall...

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekselet over vannkassa er nok ikke den aller beste nei, den er litt knekt og ødlgd. kan det vere det alså, trodde ikke det kunne renne inn vann derfra fordi der er jo drenering ut i skjermene, men hmm da skal han få kjøpe ny den først, interiøret skal ut jaaaa...og ut med frontruta? hmm faen e ikke det en forjæ...jobb da ? pakninga og alt ser bra ut rundt ruta da , ingen tegn til rust ivertfall...

 

Neppe dekslet over vannkassa,,, jeg kjørte i 2 uker med regn uten det dekslet ;)

 

Har du takluke? Så sjekk denne nøye!

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har også et problem med vann på passasjer siden.

når eg kjøpte bilen lakk det flere liter med vann inn på passasjer siden når det regnet litt ute, etter noen uker med undring tok jeg fatt i problemet og da fant eg ut at det rant masser med vann inn under vannskjermen under panseret under ruten, fjernet litt løv der, og siden har den vært nesten helt tett, og gulvmattene er ihvertfall tørre, de var så våt at når man klasket med hånden ned i teppet sprutet vannet!

Nå renner den bare enkelte dråper inn på høyre side forran døren, men det renner på siden/bak dasjbordet, så har ikke giddet å gjøre så veldig mye mer med det, ubetydelig lite.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også helt fin rundt pakningen på frontruta, men når jeg tok ut ruta på et bilglassverksted så var det en del som var rustet, noe rustet bort. Han la på tettningsmiddel rundt ramma å satt ruta på igjen. Etter dette var bilen helt 100% tørr innvendig!! Det var faktisk så gale hos meg at det lå søleputt på gulvet. Kostet meg 300,- kr å få gjort dette, så kanskje verdt forsøket.. Prøv å skru ut av disse hyllene under dashbordet slik at du kommer godt til for å kjenne opp under dashobordet på baksiden der om du kjenner noe tegn til vann som drypper ned en dag det regner.. prøvde med spyler slangen jeg men da kom det faen ikke en dritt, kun når det regna.. galskap hehe

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min golf så kom alt vannet inn gjennom viften.. i vannkassen så lakk det ned luft inntaket til viften.. rant gjennom hele motoren og til slutt ned på gulvet på passasjer siden.. Fikset med å legge silikon rundt inntaket til viften.

 

merket det da viften tok fyr pga av alt vannet :d

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår