volvo power Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hei! Bynner å bli desperat ett hjelp nå..Har desverre litt mye trykk i kjølesystemet mitt, men har kjørt med dette i nesten 10 måneder. Har ikkje merka noe på bilen blir ikkje varm, slår ikkje av seg vattnet, merker kunn att slangen frå radiatoren til toppen blir hardt, og at d av og til kan komme vatten når eg skrur av lokket på ekspansjonstanken. Var ganske sikker på at dette måtte vere topp-pakninga, så denne bytta eg førre helga, plana toppen og alle nye pakninger og termostat. Dei på verkstedet kunn heller ikkje sjå noen form for sprikker eller noe galt med toppen.Så regna med att allt var i orden nå, men neida, fortsatt trykk der, ganske likt som før. Bytta og til "grønn kork".Og det som er rart, når eg held motoren på ca 4000 omdr kjem det iikje boblar i eksp. tanken, men derimot når egg da slepp gassen, så kjem det boblar.. kva kan jere det? Håper virkeleg noan kan gje meg eitt tips!?! Treng virkele hjelp! Takk for tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hei! Bynner å bli desperat ett hjelp nå..Har desverre litt mye trykk i kjølesystemet mitt, men har kjørt med dette i nesten 10 måneder. Har ikkje merka noe på bilen blir ikkje varm, slår ikkje av seg vattnet, merker kunn att slangen frå radiatoren til toppen blir hardt, og at d av og til kan komme vatten når eg skrur av lokket på ekspansjonstanken. Var ganske sikker på at dette måtte vere topp-pakninga, så denne bytta eg førre helga, plana toppen og alle nye pakninger og termostat. Dei på verkstedet kunn heller ikkje sjå noen form for sprikker eller noe galt med toppen.Så regna med att allt var i orden nå, men neida, fortsatt trykk der, ganske likt som før. Bytta og til "grønn kork".Og det som er rart, når eg held motoren på ca 4000 omdr kjem det iikje boblar i eksp. tanken, men derimot når egg da slepp gassen, så kjem det boblar.. kva kan jere det? Håper virkeleg noan kan gje meg eitt tips!?! Treng virkele hjelp! Takk for tips:) Er du sikker på at du har fått ut all luft? Er det meir trykk enn normalt? Du veit at slangene skal bli harde når motoren er varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 ja, har lufta å lufta, å kjenner ikkje at det er noe luft i slangane.. Enn kammerat av meg har 740 turbo, og slangane der er ikkje så harde.. Men kan det ha noe å si at det er vassavkjølt turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Tett radiator gjerne? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 har tenkt på d, ska få tak i orntlig rens til helga.. Men syns det er rart at eg ikkje har hatt problemer med at den blir varm da.. Men takk for tipset:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Enda en fille ting...i korken så er det en ventil som slipper ut det trykket som er formye. Gjerne den ikke fungere. Prøv kompisene din sin å se om det hjelper. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg