-EKS- Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Grunnen til stiv aksling hvis det er en Ford 9" er jo såre enkel... Det er jo for å takle effekten, hvilket en spinkel volvoaksling sikkert aldri ville tålt :D Og det er vel en grunn til at BMW har delt bakaksel ? Eller ? eh :hammer Forklar grunnen til den dro 4x4 på 800hk? med uavheing oppheng til og med! hå hå Kan du bygge bil! kan du bygge råskap med stiv aksel også ;) Bmw er nok offtopic i denne tråden :doh Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 eh :hammer Forklar grunnen til den dro 4x4 på 800hk? med uavheing oppheng til og med! hå håKan du bygge bil! kan du bygge råskap med stiv aksel også ;) Bmw er nok offtopic i denne tråden :doh Hvorfor er det ingen i WRC eller F1 som har stiv aksel da? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hvorfor er det ingen i WRC eller F1 som har stiv aksel da? ;) Hyss :angelsmili: Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hyss :angelsmili: Hehe.. Jeg satser på multilink1 med coilover, grøvre stabstag og nylonforinger. Tror det blir helt greit jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 s90r: tror jeg på! men du har det på bilen nå! :thumb jeg sattser på stv aksel, wattlink og juster bare 4-link! og så klart nylonforinger og stive stabbstag ;) Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hehe.. Jeg satser på multilink1 med coilover, grøvre stabstag og nylonforinger. Tror det blir helt greit jeg ;) Tror jeg og, coilover, justerbare knivkrengere, nylonforinger og justerbar camber skal tenkes ut i vinter. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Tror jeg og, coilover, justerbare knivkrengere, nylonforinger og justerbar camber skal tenkes ut i vinter. :) Kan ta med bakstillinga som jeg ha liggende, så kan vi ta en evaluering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Grunnen til stiv aksling hvis det er en Ford 9" er jo såre enkel... Det er jo for å takle effekten, hvilket en spinkel volvoaksling sikkert aldri ville tålt :D Og det har jo lite med kjøreegenskaper å gjøre ihvertfall :) har du røykt veps!? tenk deg ur quttroer og div i den klassen, med over 1000hk, og 4x4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 jeg vil nå påstå å montere en multilink aksling på en 700/900 med stiv aksel koster mer en det smaker! har du multilink så kjør med det hvis du vil det! vil du ha stiv aksel så kjør med det! nå er det så jævla enkelt at det er den som eier bilen som bestemmer ;) fins både for og motargumenter mot begge to... volvo grp. A kjørte vel med stiv aksel med camber vinkel ;) http://www.ovlov.net 740n kjørte med stiv aksel. Stiv aksel tåler juling til en rimeli penge! jeg tror jeg satser på stiv aksling jeg siden jeg har det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 har du røykt veps!? tenk deg ur quttroer og div i den klassen, med over 1000hk, og 4x4 Prøver bare å si at de sikkert brukte stiv aksel fordi det er det enkelt, billig og lett å få tak i, spes en ford 9". Og for ikke å snakke om alle de deler som enkelt kan skaffes til en rimelig penge. Her må man jaggu veie sine ord. :puke: Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 ford 9" fordi den tåler juling, billig. lett å få deler til. enkelt prinsipp. INGEN annen grunn. For de av dere som tviholder på stive akslingen her så ville jeg solgt boforsen å kjøpt meg en nyere bmw og lekt meg litt. komme tilbake til volvo. bli litt fortvila. kaste den stive akslingen. multilinken gjør en bmw til en drøm å kjøre ( + litt vektfordeling og ikke all døde vekta på hjulene( som en stor tung aksel :D )). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Jeg har gjort dette 2 ganger,så da er jeg en idiot?:iconsm Har hatt 2 stk 960er som jeg bytta til stiv aksling på,angret ikke et sekund. Var såå glad da det kom en IDIOT og betalte penger for multilinken til og med. Den jævla multilinken var det bare prakk med,spiste opp dekka mine,var vinglete å kjøre osv... hva må til for å få ditt 940 forstiling og bakstilling på en ny type 960 da? er det noen form for greie hjul som passer ny typen 960 synes du? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 da har vi en deal hvis du skaffer meg 960 hjuloppheng bak og forran så får du mitt fra 940n. har 2 bakaksler du kan få med da. Jeg er dritt lei å kjøre med hjuloppheng som en volvo 142 har. Jeg bytter elegant vekk komplett for/bakstilling fra 95 mod 960 i samme deler fra 940 helst med sperre. Delene kan også kjøpes for de som evt er intr. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Tror jeg og, coilover, justerbare knivkrengere, nylonforinger og justerbar camber skal tenkes ut i vinter. :) Off.. Altfor mye arbe på en gammal volvo... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Prøver bare å si at de sikkert brukte stiv aksel fordi det er det enkelt, billig og lett å få tak i, spes en ford 9". Og for ikke å snakke om alle de deler som enkelt kan skaffes til en rimelig penge. Her må man jaggu veie sine ord. :puke: heh ja nytter ikke å komme med kvasse utsagn å lure seg ujnna etterpå! menmen.. *kan forresten si deg at er det noe den 850'n IKKE er, så er det billig og enkel.. så tviler på at de brydde seg så mye om det heller når du byggde.. menmen, den kjører hvertfall fra det meste i sin klasse, så at det virker er det ingen som kan si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.