Gå til innhold

volvo 240

Ranger emnet


Heggis

Anbefalte innlegg

tja har vurdert det. men det har seg sån at b230a min er kjørt lide 107000 og er i veldig god stand... så har ikke så lyst og kvitte meg med den men det er helt klart en mulig het med for eks en b21et eller noe turbo oplegg... men det må være mulig og få noe hk ut av min og? takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

tja har vurdert det. men det har seg sån at b230a min er kjørt lide 107000 og er i veldig god stand... så har ikke så lyst og kvitte meg med den men det er helt klart en mulig het med for eks en b21et eller noe turbo oplegg... men det må være mulig og få noe hk ut av min og? takk for svar

 

b230a er innenfor de "svakere" årene, men den tåler mye mer effekt enn de orginale 116hk. (tåler vel 250 MAX)

Det er vel enklest å ta kam, grenrør, dobble forgassere, etc.

men det blir fort kostende mer enn å kjøpe en annen motor.

 

du kan jo evt bruke en svensk motor som donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

burde jo gå grei ;D takk for svar tenker ikke på mer en 160-180 hk

 

sjekk på http://www.pvd.no -> pv 16v

 

det er b234 med dobble forgassere.

 

mener han sa den gir ca. 250hk.

relativt lett mod. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

glimrende takk...

 

ps. del for å stramme reg.rem selges på http://www.ovlov.net

koster vel 100$ eller.no

 

du trenger ikke fk blokk.. du kan gjerne bruke b234 blokken, men en fra 1989' og nyere er å foretrekke, da den tåler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

hvilken kam er mest akuell ?

 

går det an og sette inn trubo ic ?

 

i b230a ?

vil jeg få noe ut av det ?

 

volvo hadde et turbo kit til A motorene.

det er da man får AT.

 

det er nok billigere å kjøpe komplett AT motor, enn å kjøpe turbo, turbo manifoil, IC, etc.

 

du kan jo kjøpe feks en AT motor som trenger opppussing? bare den har bra turbo og ic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår