Deia Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Har nylig malt huset, og etter eit par dager fant eg ut at det hadde komt små malingsflekker på lakken i bilen. Kva bør eg gjere for å fjerne malinga uten å skade lakken? Burde eg bruke white spirit og polere etterpå? eller vil det skade lakken? Noken som kan hjelpe? Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Dette blir nok litt jobb.. jeg husker da vi fikk malt huset vårt. Malerene malte i vind, så mange naboer fikk malt bilene sine også. tror de måtte spesialbehandle lakken på verksted for en del tusen.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deia Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Ouch. Finnes det ikkje noke alternativ? en måte å fjerne det på sjøl, uten å skade lakken? Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deia Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 den matter ikkje ut lakken? må man polere eller gjere noke meir enn å behandle området med den malingsfjerneren? Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deia Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Ok. Om du gidder kan du jo poste her når du veit det eksakte navnet på lakkrensern :P med mindre det du huska var rett då :rolleyes: Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deia Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Ok, takker :P Det var berre at du sa at du ikkje huska det 100% ^^ Men eg får prøve den og sjå kva som skjer Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 jeg fikk sotespray på bilen da jeg sotet baklykene mine røde. Jeg tok bare og rubbet bilen, det funket meget bra, så polere etterpå. god som ny :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 7, 2003 Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 Hvis huset ble malt med vannbasert maling, som er ganske vanlig idag, prøv først med svært varmt vann. Siden malingflekkene fortsatt er ferske kan det hende det går. Vanlig felgrens eller whitesprit kan også funke på vannbasert maling. Lakken skal i utgangspunktet ikke mattes av dette. Det blir jo det samme som når du bruker autorens el. for å fjerne asfaltprikker. Men husk å polere etterpå. Hvis det er brukt oljebasert maling er jeg redd du har en jobb foran deg. Den løses jo kun opp av tynner. Og tynneren tar lakken på bilen din også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deia Skrevet August 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 Er dessverre Oljedekkbeis. Men har anskaffa meg Autoglym Lakkrens. skal feie over den med det, og deretter polere. Siter - 00 Golf IV GTI 1.8t x 95 Golf III GTI 2.0 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Der jeg jobba i sommer, (Jessheim Bilpleie) så bruker vi whitesprit til å fjerne tjære,asfalt, fett, voks, og så og si alt mulig.. men husk å la whitespiriten trekke i ca 3min først, ettersom hvor varmt det er... Spyl over bilen først. Gni på litt whitesprit. la det trekke Gnikk og gni litt..(med rein fille!! ikke sandkorn o.l) Skyll av med vann. Svamp over bilen. Poler/rubbing. Men du kan sikkert bruke autoglym i stedet for whitesprit. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg