ovlov86 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bråker mindre så lenge vifta ikke sviver. Men synes ikke det bråker mye når den sviver heller jeg. (el vifta) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Vel, det kommer vel helt an på hvilken vifte man har valgt da.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg har el-vifte fra en ny V70 og den høres godt når bilen står på tomgang me den på.... Har bare vifta på en knapp jeg da så slår den bare på vis jeg blir stående lenge rolig... Men alt er bedre enn orginal 240 vifte lyd.... :) Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg har el-vifte fra en ny V70 og den høres godt når bilen står på tomgang me den på....Har bare vifta på en knapp jeg da så slår den bare på vis jeg blir stående lenge rolig... Men alt er bedre enn orginal 240 vifte lyd.... :) ja sei det:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hører ikke min når den er i gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 jeg har hørt at man får litt effekt økning av og mont el vifte også... Neppe merkbart mot slurevifta. Slurevifta tar '1 hk' mens den gule uten sluring tar '4 hk'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Åssen kan man sette "Mindre støy" som fordel, og "svært mye støy" som ulempe når man snakker om en og samme ting? les nøyere du. svært mye støy UNDER DRIFT når den ikke er i gang er det mindre støy. Den mekansiske viften sviver hele tiden og produserer da støy Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Neppe merkbart mot slurevifta. Slurevifta tar '1 hk' mens den gule uten sluring tar '4 hk'. vel, når "slureviften" ikke slurer, så går den jo like fort rundt som den gule?? ellers, man tjener vel "mer" (prosentvis) jo mindre motor man har. Har man 200hk, merker man neppe de 1-4hk, eller 5hk som noen påstår. Sliter man med 90 hester på beite, så kan de 1-4hk faktisk være merkbart. Det er ENKELT å koble opp termostatbryter og relèstyring!! For all del, ikke kjør konstantvifte, da det vil slite på motor, bruke mer effekt enn org vifte, samt bruke mer bensin! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 vel, når "slureviften" ikke slurer, så går den jo like fort rundt som den gule?? Etter at motoren kommer opp i 3000 o/min begynner vifta å slure selv om motoren er varm. (Vifta har altså i teorien samme turtall enten motoren går med 3500 eller 5000 o/min) Problemet er vel at de slutter å funke slik det var tenkt når de blir gamle. Min var iaf jævlig fin å skremme syklister med. Bare å legge inn 1. giret å dra på litt bak dem så slutta de å vingle 2-3 stk. i bredden. (De trodde sikkert at det var et russisk militærkjøretøy som kom bak dem) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Etter at motoren kommer opp i 3000 o/min begynner vifta å slure selv om motoren er varm. (Vifta har altså i teorien samme turtall enten motoren går med 3500 eller 5000 o/min) Problemet er vel at de slutter å funke slik det var tenkt når de blir gamle. Min var iaf jævlig fin å skremme syklister med. Bare å legge inn 1. giret å dra på litt bak dem så slutta de å vingle 2-3 stk. i bredden. (De trodde sikkert at det var et russisk militærkjøretøy som kom bak dem) stemmer det. min gikk for fullt hele tiden. det jeg gjorde var å skru den opp og tømme ut noe av oljen inni. Vil tro denne blir tykk når den blir gammel. Etter at dette ble gjort fungerte den utmerket. Ingen volvolyd mere, og ja, den sviver og kjøler topp enda ;) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 åssen kobler du opp ei org. volvo el.vifte på b23a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=44334&highlight=koble+vifte+volvoSØK(!) -> highlight=koble+vifte+volvo[/url] Dårlig med bilder og skjema der nå men.. Ellers er visstnok http://www.dccontrol.com/ stedet å handle dingser for den som ikke plukker og mekker noe selv. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Kan ta flere bilder jeg. Er original fra V70 og slik...Etter min mening skal kun Volvo-deler bruker på Volvo! Har identisk vifte liggendes, jeg tilpasset den så den passer perfekt, men problemet er startstrømmen... I start-øyeblikket så bruker den jo x-antall ampere, og dersom bilen står på tomgang når viften starter, så er det like før bilen stopper av belastningen på dynamo! Hvordan fungerer det med deg? Måtte vel fjerne den styreenheten som stod på vifta du også, og bare bruke et rele? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Bruker en temp-bryter, som styrer et relè. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 jeg har "tropic" kjøler ifra 940(den store) som er kappa på høyden med tilhørende elvifte. diger radiator og diger vifte,passer bolt on. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg