_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hei, har S6 bremser på S4'en, disse er originalt ventilerte i midten, men har ikke hull i selve skiva.. Er det noen betenkeligheter med å borre hull selv..? Tenker da på å finne et mønster fra noen som er i handelen, å etterligne det.. Blir skiva svakere av dette..?? Det er jo enkelte som har dette som standard, men er det annen stålkvalitet/herding da..?? Helst ingen idiotiske kommentarer, takk.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Glem det, selv profesjonelle skiver brister i borringene.. og så skal du gjøre dette selv? du vet aldri om det er sterkt nok, mtp stålkvalitet i skiver, osv Er ikke så lurt, med tanke på sikkerheten. Tenk hvis en skive brister og låser hele hjulet i 120 km/t Da har du et issue. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Man kan gjøre det med solide skiver men da er det jo bare gods og borre gjennom. Du svekker jo skiven ved og ta bort gods så det ville vært kjedelig om det kan føre til at skiven sprekker isåfall. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 skjøl dei som selge bremse har ikkje lyst å lage hol, berre forsenkning+slisse (frå fabrikk), men dei laga hol viss kunden vil.. ha eg lest iallefall.. hadde aldri tort å laga hol i mine bremseskjever! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 skal man ha hullborra skiver må det være ferdig støpte skiver med hull, slik som på noen porcher, da sprekker det ikke med det første, noe av det farligste er å hullborre std skiver på en bil med kun 1 stempel i caliperen, minste treghet da fører til skeiv belastning å du sitter du fort i rullestolen med skjegget i postkassa 4 ever :fatality: med slissing av skivene svekker man bremseskiva minimalt og får vekk varme+holde klossene "nyhøvla"+mindre fading da slissinga hjelper til å få vekk gassen som dannes når klossene overopphetes og begynner å fade zimmermann skiver, vet ikke om disse er støpt med hull eller borret etter støping http://www.racepages.com/performance/basket.php?makeid=34&modelid=357&year=2001&partid=78&brandid=642&skipped_brand=true vølvø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Slissing høres jo mer aktuelt ut, men ser for meg det er mye verre å få gjort.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 perforerte skiver er litt kipt da hullene til stadighet tettes med støv og har lei tendens til å sprekke. skal du evnt gjøre noe får du slisse de. men hadde ikke giddet om du bare bruker vogna på vei. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Huff, ikke gjør det. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg ser for meg det er en bedre, men dyrere løsning, å kjøpe noen som er "ferdige".. Skal bygge om fra automat til manuell, og da har jeg lyst å prøve den på bane, så det hadde vært kult at alt var på plass til da.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 er mye jeg ville gjort før jeg begynte på noe så banalt som å slisse/borra skiva. du kommer mye lengre med 1) ordentlig bremsevæske typ castrol SRF eller noe dot 5.1. ordentlige klosser! siden bilen skal være gate kan nok f.eks. DS2500 være noe. ellers får man jo adaptere for porsche calipere på disse bilene. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 EBC skiver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Slissing høres jo mer aktuelt ut, men ser for meg det er mye verre å få gjort.. Rundmatingsbord+fres =slissede skiver :hello: Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg synes ikke det er banalt å slisse skiva når jeg tror vi har det utstyret som skal til på jobb, og når jeg liker å gjøre sånne ting, rett og slett for å få erfaring.. :) Men skjønner poenget ditt, bevares.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Rundmatingsbord+fres =slissede skiver :hello: Jepp.. Satt og tenkte på det.. Få spennt opp i ene bolthullet til hjulbolten, da skal vel kurven bli någenlunde fin tror jeg.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Du får ikke noe bedre bremser på S4'en din av å gjøre dette med org skivene, det eneste du har igjen er ihjelskeive skiver allerede etter første prøvetur, og blir pent nødt til å kjøpe deg ''ekte'' hullborra og slissa skiver. S6 skivene er allerede enkle nok å dra skeive om du bremser hardt nok, så blir ikke bedre av at du tar vekk 10% med gods. Holder forresten med å kjøpe bare slissede skiver, hullborrede sprekker ganske kjapt, vil påstå de er mest beregnet på race der de bytter bremser endel oftere en vanlige mann i gata. Og forresten, legg merke til neste porsche du går forbi hvor mange sprekker de skivene har;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.