Stingah Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Kom hjem fra millitæret nå. Dama har hatt bilen og kjørt ganske lenge uten bremseklosse på innsiden av bremseskiva. Så har vært litt metall mot metall, så ca 1 cm. av skiva på innsiden er nokså oppskrapa.. Ligger litt metallspon her og der.. Må denne skiva byttes ut tro? Har fått time hos Møller på torsdag hvor de skal bytte klossene.. Spent på om de blir å si at skiva og må byttes... Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det beste blir å bytte, det er tross alt snakk om sikkerhet. Det er også muligt å dreie skiva men bare inntil et visst mål.Dette målet skal vel stå på skiva, max/min thickness og dia. Men du får høre hva Møller sier, de vil vel at du skal bytte hele opplegget! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Mye dyrere blir det tro? De skulle ha 1600 for klossene og arbeidet... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 bytt skiva. eller drei ned, men du må da sjekke hvor mye du kan ta som viking sier, dette er ofte svært lite. skifter du bare klosser eller ikke får dreid ned vil de nye klossene slites ekstremt fort. så skift! :) skifte kan du gjøre selv ganske enkelt. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Skiva KAN beholdes, men da vil de spise opp klossene dine desto fortere, pga at det ikke er noe jevnt underlag som klossene har kontakt med.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hmm.. Mye koster ei ny skive sånn ca da.? Har jo ikke lov å bytte bremseklosser selv, har man lov å bytte skiva selv da? Er en grunn til at jeg får gjerrig-Møller til å bytte klossene (å få det lovlig).. Takk for gode svar Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Bremseklosser og skiver har en lov å bytte selv! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 gode klosser holder 3-4 dager med kreativ kjøring, så da venner man seg til å bytte skiver og klosser etterhvert ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo6N Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 jeg hadde bytta både skiver og klosser i og med at det har godt på stålet er jo tross alt snakk og din egen sikkerhet her klosser og skiver koster ca 2000,- på mekonomen + event jobb skifte klosser og skiver foran på golf 4 er en smal sak hvis du har skrudd litt bil før har lov til og skifte bremser klosser og skiver selv ja men verksteder på bensin stasjoner og dekk verksteder har ikke lov til det hvis de ikke er autorisert bilverksted men som privat person har du lov på egen og andres biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Ifølge møller har man IKKE lov å bytte dem selv. Vet ikke helt hvem jeg skal tro.. Hehe Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finni84 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 sikkerhet det er snakk om, og har hørt at det i følge regelverket ikke er lov å gjøre dette selv.....Er ikke mange kronene det er snakk om... Siter Siddis Golften http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=121286 Bilder fra Gatebiltreff Egersund 06 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=137712 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Kan skje like mye gærnt om en mekanikker bytter de, gjør feil disse å. hjelper ikke å klage hvis du er dø. Hadde like godt gjort det selv, det gjorde jeg på min ihvertfall. Og det var helt topp etterpå Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Er i millitæret så har ikke så mye tid. Å så er det dama som bruker bilen mest nå, og da har jeg rå til å la Møller fikse denne biffen.. :) Ingen som vet prisen på ei slik bremseskive? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 661,25 inkl mva pr.stk. =) møller skal ha 2861,- for å bytte skiver/klosser foran på min, så det er vel det samme for din.. Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Du kan gjøre alle reprasjoner du vil på din egen bil, men du har ikke lov på andres med mindre du driver godkjent verksted Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg