Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei! :hello:

Tenkte det var på sin plass å lage en egen tråd om Einseren min, her jeg skriver om alt som skjer, skal skje og har skjedd.

Bilen ble kjøpt av Danna her på forumet 27. August, og den har tidligere blitt eid av både Polardego, Dinglevims og Laksen :)

Så jeg er da 5. eier av bilen her på forumet.

 

Litt specs på bilen:

1983 modell 1.5 liter Automat

Supersport Gewinde

Kromfangere, speil og sidelister

Polerte Pirelli P-Slot 6x14"

Takgrind med masse kult stæsj

Originalt beige interiør

 

Hittill har jeg ikke gjort stort med bilen, annet enn å bytte påfyllingsrør (Det gamle var opprustet og bestod av 50% gummislange), bytta luftfilter, plugger, pluggledninger etc. og satt på smalere dekk forran (Etter et mislykket forsøk på å senke den mer forran, uten å bytte dekk). :shake

 

Planene framover er å bygge ny eksos, siden den gamle henger og slenger og har en stor lekkasje (Like greit å bygge ny ;)), montere inn et lite stereoanlegg, bytte interiør til et brunt 77 mod. GLS interiør sansynligvis, og ellers holde den i god stand :)

 

Bilder av bilen (Som alle har sett før. Skal få tatt noen nye)

DSC00979.jpg

 

DSC00978.jpg

 

DSC00981.jpg

 

 

Og litt div. bilder:

Ellers i nyere tid har jeg satt på merker som viser hvor jeg tilhører

DSC00995.jpg

 

Stiv bil? Jah... skal ikke jekke mye før bakparten begynner å løfte seg ;)

DSC00996.jpg

 

Bunnpanna har fått seg en trøkk. Tenkte å bytte denne en vakker dag

DSC00998.jpg

 

Også har jeg handlet eksosdeler i løsvekt på Torshov... håper det blir greit. :)

DSC01000.jpg

 

Bakkeklaring? Nei, det har vi ikke sett

DSC01002.jpg

 

DSC01006.jpg

 

I dag senket jeg den mer forran enn det er på bildene her. Så nå er den god og lav der også. Ubrukelig enkelte plasser, men man må jo ofre litt for looken! ;)

Bilder kommer av det. Og bilder kommer etter en uheldig episode i går, etter at jeg senket den mer, med 185-hjul forran og det subba så det sang etter. Tok ikke lange stunda før det smalt (Tenkte det gikk seg til, som det hadde gjort på høyresiden. Men hjulvinklene var vel litt drøyere på venstresiden tenker jeg).

 

Og et hjul som smeller på motorveien i 100 km/t er ikke morro, en punktering litt over gjennomsnittet;)

Måtte jo ut i "grøfta" også, og det er jo ikke akkurat terrengbil. Da kan man begynne å snakke om bakkeklaring. Noen milimeter er det ;)

DSC01013.jpg

 

So, skal prøve å få tatt noen nye bilder i morgen, og forhåpentligvis begynt på eksosanlegget :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det var grunnen til at jeg ikke fikk sett den i går..

Var det ikke noe med at daily drivers burde være litt høye?

Som jeg sa tidligere regner jeg med at dette blir et prosjekt også.

Og forresten, for å kjøre looken helt gjennom burde du hatt små lykter bak, de lange lyktene ødelegger mye.

Gleder meg til å se denne IRL, etter hvert! :)

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen :)

 

Gratulerer med lav bil. Blir litt vanskeligere å velte denne, kanskje. :)

Takk ;) Ja, det kan bli litt vrient. Hehe :thumb

 

Så det var grunnen til at jeg ikke fikk sett den i går..

Var det ikke noe med at daily drivers burde være litt høye?

Som jeg sa tidligere regner jeg med at dette blir et prosjekt også.

Og forresten, for å kjøre looken helt gjennom burde du hatt små lykter bak, de lange lyktene ødelegger mye.

Gleder meg til å se denne IRL, etter hvert! :)

 

Eirik

Var du på Statoil eller?

Tja, selvom den er Daily Driver kan den jo være lav ;) Subber gjør det, men det er jo bare sjarm, hehe.

Smale baklykter har jeg liggende, så jeg vurderer STERKT å sveise litt og montere de! Det skal skje en vakker dag...

Må bytte venstre baklykt uansett, for den har et knust hjørne så jeg her om dagen, så da får jeg inspisere litt og se hva som må til for å få på de smale :)

 

har du montert eksosen? hva kosta alle delene du trengte til sammen?

Ikke montert enda. Tenkte kanskje jeg skulle fått gjort det i dag, til tross for et ille regnvær. Men så må jeg ned på jobben og få orden på de surrehuene som er der. Ikke lett når butikksjef og to andre ansatte er syke. Da er det bare udugelige deltider igjen, og da må Mr. Nestleder trå til :shake Føler jeg har vært på jobben døgnet rundt i det siste... så skal prøve å få litt tid til bilen seinere i dag.

Prisen på eksosen kom vel på litt over tusenlappen :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, den dagen vi får løftebukk på Hydro skal jeg hoppe i taket.

Var det før, som på mange andre bensinstasjoner, men de forsvinner jo alle sammen!

Dessuten er bilen for lav for å få den på bukk ;) Var å fikk lagt om hjula i går, da fikk jeg fri tilgang på utstyret på dekkverkstedet (Utrooolig hyggelige folk. :thumb), og når jeg skrudde løfteputene i bunn og bukken HELT ned gikk den akkurat under forran, bak var det ikke snakk om! Og nå som den er enda lavere forran går det dårlig :( Hehe

 

En annen ting jeg skal få gjort er å justere spissinga forran. Etter at jeg måtte justere camber for å forhindre subbing i Gewinden ble den litt merkelig. Piper og skriker i hjula omtrent hele tiden :D Litt flaut til tider... så skal få tatt den på forstillingskontroll på mandag.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grovt øyemål ;)

Er god negativ camber, men mindre enn før. Var ikke noe problem å kjøre med. Men da var spissinga sånn ca. bra... merka ikke noe til det på kjøreegenskapene iallfall.

Men nå er den ganske ille, siden jeg måtte justere vinklene utover. Og jeg fikk ikke løsna justeringsmutteren for spissinga heller, så da setter jeg den bort og får gjort det skikkelig. Må bare gjøre de obs på at de ikke kan endre camber.

 

Problemet er at mutteren + kontramutter på fjærbeinet tar borti dekksiden. Og subber det nok kan det gå riktig ille. Jeg skal legge ut bildet av dekket som subba tidligere i dag. For å si det sånn, det måtte taes av felgen i to deler.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på Statoil eller?

Tja, selvom den er Daily Driver kan den jo være lav ;) Subber gjør det, men det er jo bare sjarm, hehe.

Smale baklykter har jeg liggende, så jeg vurderer STERKT å sveise litt og montere de! Det skal skje en vakker dag...

Må bytte venstre baklykt uansett, for den har et knust hjørne så jeg her om dagen, så da får jeg inspisere litt og se hva som må til for å få på de smale :)

 

Jepp, var med på Statoil. Ventet på to biler som aldri kom. Man må vel bytte bakplata for å få på de små lyktene, tror jeg. Sveise inn ny, altså.

Fått tatt noen bilder?

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår